افزایش ۳۷ درصدی خرید تضمینی گندم

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین میزان خرید تضمینی گندم گفت: تا دوشنبه شب ۹ میلیون و ۴۰ هزار تن گندم خریداری شده که در مقایسه با پارسال تاکنون ۳۷ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۷ درصدی خرید تضمینی گندم

به گزارش ممتاز نیوز، علیرضا مهاجر درباره علل این افزایش تولید گندم گفت: علیرغم کمبود بارش و خشکسالی، عنایت الهی شامل حال کشاورزان بوده و زحمات کشاورزان در رعایت اصول فنی، تغذیه مناسب خاک، استفاده از بذر باکیفیت، سمپاشی و مبارزه بموقع با آفات و علف‌های هرز، نظارت و سرکشی امور، استفاده از تجارب و توصیه‌های مراکز دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی و بهره وری در آب از دلایل این افزایش تولید بوده است.
وی درباره استان‌های پیشرو در افزایش تولید گندم گفت:خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن بیشترین میزان تولید را داشته است؛ که در مقایسه با پارسال ۲۷ درصد افزایش خرید داشته ایم.
استان فارس، استان کردستان، استان کرمانشاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. استان بوشهر چند برابر تولید داشته است آذربایجان‌غربی و استان لرستان نیز افزایش تولید چشمگیر داشتند.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان مطالبات گندمکاران افزود: ۱۳۶ هزار میلیارد تومان تاکنون خرید تضمینی شده که ۴۵ درصد آن پرداخت شده و باقیمانده مطالبات پیرو دستور رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور بزودی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.