افزایش ۵۶ درصدی میزان خرید تضمینی گندم در پنج استان کشور

آمار تولید گندم براساس میزان سطح زیر کشت و پیش‌بینی رشد تولید گندم در ۵ استان، حاکی از افزایش ۵۶ درصدی خرید تضمینی این محصول است.

افزایش ۵۶ درصدی میزان خرید تضمینی گندم در پنج استان کشور

به گزارش ممتاز نیوز، آمار تولید گندم براساس میزان سطح زیر کشت و پیش‌بینی رشد تولید گندم در استان‌های زنجان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، یزد و خراسان جنوبی، حاکی از برآورد افزایش ۵۶ درصدی میزان خرید تضمینی گندم در استان‌های مورد بررسی است.

روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ) اعلام کرد: میزان رشد خرید گندم در استان زنجان با وجود کاهش ۴ درصدی اراضی زیر کشت گندم، احتمالاً ۶۵ درصد است که از ۲۱۲ هزار تُن در سال گذشته زراعی به ۳۵۰ هزار تُن در سال جاری زراعی افزایش یابد.

در استان مازندران، سطح زیر کشت گندم ۷/۵ درصد افزایش داشته و برآورد می‌شود، شاهد رشد ۲۰ درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۸۳ هزار و ۵۰۰ تُن در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ هزار تُن در سال ۱۴۰۲ باشیم.

در استان چهارمحال و بختیاری نیز با وجود تنها یک درصد افزایش در سطح زمین‌های زیر کشت گندم، رشد ۶۵ درصدی در خرید گندم مورد انتظار است که به این ترتیب، از ۲۶ هزار تُن گندم خریداری شده در سال گذشته زراعی، به ۴۳ هزار تُن در سال جاری زراعی افزایش می‌یابد.

در استان یزد، در شرایطی که سطح زیر کشت گندم ۳۲ درصد افزایش داشته است، اما با توجه تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده، برآوردها نشان دهنده رشد ۹۵ درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۱۵ هزار و ۴۰۰ تن در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ هزار تُن در سال ۱۴۰۲ است.

در استان خراسان جنوبی هم با وجود ثابت ماندن اراضی زیر کشت گندم، پیش‌بینی می‌شود با رشد ۷۵ درصدی خرید گندم، میزان خرید این محصول راهبردی، از ۱۲ هزار تُن در سال گذشته به ۲۱ هزار تُن در سال جاری افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.