افزایش ۱۰۰ درصدی پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌های کشور

معاون اداری مالی وزیر علوم خبر داد

متکان در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی و فضاهای آموزشی دانشگاه لرستان گفت: در دهه فجر امسال ۲۳۰ پروژه عمرانی در دانشگاه‌های کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش سرویس دانشگاه برنا،علی اکبر متکان،معاون اداری مالی وزیر علوم از افزایش ۱۰۰ درصدی پروژه‌های عمرانی دانشگاهی در سال آینده خبر داد و درباره جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها نیز گفت: هیچ محدودیتی برای این موضوع در کشور وجود ندارد و وزارت علوم آمادگی لازم جهت جذب هیات علمی دانشگاه‌ها به تعداد مورد نیاز را دارد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه بودجه دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم در سال ۸۸ حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود، گفت: این رقم در سال جدید به ۲۹ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

متکان یادآور شد: مطابق لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه ای برای کل آموزش عالی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است افتتاح دانشکده دامپزشکی در زمینی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان، دانشکده علوم پایه با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع و اعتبار هفت میلیارد تومان، خوابگاه دانشجویان دختر و پسر با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان (این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۲۴۰ دانشجو را دارد)، پردیس شهدای گمنام با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و توسعه سلف سرویس دانشجویان دختر و پسر هر کدام به متراژ ۳۵۰ متر مربع و اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه هایی بود که به بهره برداری رسید.

همچنین تغییر نام دانشکده علوم پایه دانشگاه به نام دکتر مجید شهریاری و دانشکده دامپزشکی دانشگاه به نام دکتر مصطفی احمدی روشن و یادمان شهدای لرستان از دیگر اقدامات دانشگاه لرستان بود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.