افزایش ۱۶۱ درصدی سرمایه بانک تجارت

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: به نقل از مدیرعامل بانک تجارت با تصویب سهامداران در مجمع فوق العاده، سرمایه بانک تجارت بیش از ۱۶۱ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، دکتر فلاح با اشاره به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده این بانک در تاریخ بیستم اسفندماه گفت: با توجه به اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دستور کار این مجمع افزایش سرمایه بانک تجارت از محل تجدید ارزیابی داراییها است که با تصویب سهامداران بانک محقق خواهد شد.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به وضعیت مالی بانک تجارت در سال جاری گفت: قیمت سهام بانک تجارت از حدود ۱۴۰۰ ریال در خرداد و تیرماه امسال به بیش از چهار هزار ریال در آذرماه سالجاری نیز رسید و حتی اکنون نیز علیرغم کاهش چشمگیر شاخص کل بیش از ۳۷۰۰ ریال معامله می‌شود. ضمن اینکه سود پیش بینی شده هر سهم بانک برای سال مالی جاری نیز کاملا محقق شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی بانک تجارت، فلاح با اشاره به کسب جایزه ملی مدیریت مالی برای چهارمین سال متوالی توسط بانک تجارت گفت: از زمان حضور فعال بانک تجارت در بازار سرمایه، سهام بانک همواره از وضعیت نقدشوندگی بسیار خوب در بورس برخوردار بوده و تصویب صورتهای مالی بانک تجارت در مجامع عمومی با کمترین مشکل نیز نشان از اعتماد فعالان بازار و سهامداران به ثبات، شفافیت و آینده روشن عملکرد مالی بانک تجارت دارد.

گفتنی است بانک تجارت ، یکی از چهار بانک بزرگ تجاری مشمول سیاستهای کلی اصل ۴۴ است که در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ به طور رسمی وارد عرصه خصوصی سازی شد و در در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد سهام آن از مالکیت دولت خارج شده است . سرمایه بانک تجارت هم اینک ۱۷۵۰۰ میلیارد ریال است که با تصویب مجمع عمومی فوق العاده بانک در بیستم اسفندماه به ۴۵۷۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.