افزایش ۱۹۶ درصدی صادرات مرکبات مازندران در امسال

۱۹ام بهمن ،

59.jpg

رییس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از رشد ۱۹۶ درصدی صادرات مرکبات این استان طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از طریق اداره کل گمرکات استان مازندران در ۱۰ ماه امسال حدود ۸۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۱۲۰ میلیون و ۵۸۸ هزار دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این میزان محصولات کشاورزی صادر شده به خارج از کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۵۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۸ درصد رشد داشته است.

به گفته رییس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران بیشترین محصولات کشاورزی صادر شده این استان شامل مرکبات، کیوی‌، گل و گیاه‌، پیاز ،سیب‌زمینی، تره بار و سبزیجات و فرآورده‌های لبنی بوده است.

صادقی با اشاره به رشد ۱۹۶ درصدی صادرات مرکبات مازندران در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: طی این مدت یک هزار و ۵۹۳ تن مرکبات به ارزش یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۱۱ دلار به خارج از کشور صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۹۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۸۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۲۶۱۵ تن کیوی به ارزش دو میلیون و ۲۴۵ هزار و ۲۷۶ دلار به کشورهای خارجی صادر شده است اظهار کرد: صادرات کیوی نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۳٫۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۱٫۷ درصد افزایش داشته است.

رییس اداره تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به صادرات ۷۷ هزار و ۲۰۹ تن انواع گل و گیاه مازندران به ارزش ۱۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار گفت: صادرات گل و گیاه استان از لحاظ وزنی ۴۹٫۷ درصد و از لحاظ ارزشی ۳۷ درصد رشد داشته است.

صادقی افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان، کیفیت مطلوب‌، بسته‌بندی مناسب‌، تقویت فعالیت‌های بازاریابی‌، افزایش بالای نرخ ارز، افزایش سطح مهارت صادرکنندگان و افزایش تقاضا را از دلایل افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران دانست.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی مازندران شامل روسیه، عراق، افغانستان، ترکیه، چین، امارات، قزاقستان، ترکمنستان ، ازبکستان ، تاجیکستان و قرقیزستان می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.