افزایش ۲۱ درصدی بودجه‌های استانی نسبت به سال قبل

۱۳م اسفند ،

01-382.jpg

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با وجودی که در سال جاری بودجه عمرانی سه هزار میلیارد تومان کاهش یافته است اما سهم بودجه‌های استانی نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

ابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نرخ هر بشکه نفت و درآمدهای مربوط به هدفمندسازی را از مواردی عنوان کرد که دولت و مجلس در آن اختلاف نظر دارند و گفت: دولت در لایحه بودجه، سقف بودجه را ۷۷۷ هزار میلیارد تومان بسته است که سهم بودجه عمومی ۱۶۶ هزار میلیارد تومان، سهم درآمدهای عمومی ۲۶ هزار میلیارد تومان و سهم بودجه شرکت‌های دولتی ۵۸۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی تمرکززدایی از بودجه‌های عمرانی را از ویژگی‌های بودجه ۹۲ برشمرد و افزود: بودجه عمرانی در سال آینده ۳۷ هزار میلیارد تومان و بودجه جاری ۱۲۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که ۴۰ درصد از بودجه عمرانی در قالب بودجه استانی لحاظ شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: به این ترتیب پروژه‌های عمرانی با ماهیت ملی به مبلغ چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به استان‌ها سپرده شده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: بودجه عمومی در سال قبل ۱۵۷ هزار میلیارد تومان بود که سهم بودجه عمرانی ۴۰ هزار میلیارد تومان بود. البته سهم بودجه‌های استانی در آن سال ۱۹ درصد کل بودجه عمرانی بود. با وجودی که در سال جاری بودجه عمرانی سه هزار میلیارد تومان کاهش یافته است اما سهم بودجه‌های استانی نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.