افزایش ۳۰ درصدی حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران

100-297.jpg

حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران ۳۰ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران ۸۶۴ میلیون مترمکعب ثبت شده است. این درحالی است که حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران در مدت مشابه سال آبی گذشته، ۶۶۵ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

حجم آب ورودی به مخازن سدهای تهران نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۰) تاکنون به دو میلیارد و ۲۸۳ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته ۶۳۳ میلیون مترمکعب بیشتر است.

این گزارش حاکی از آن است که حجم آب ورودی به سدهای تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ درصد افزایش یافته است.

حجم آب خروجی از مخازن سدهای تهران نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به دو میلیارد و ۶۹ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته ۴۵۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

براساس گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، در زمان کنونی بیش از ۶۰ درصد از حجم مخزن سه سد لتیان، امیرکبیر و طالقان در استان تهران از آب پر شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۹۰ درصد از حجم مخزن سد لتیان، ۸۷ درصد از حجم مخزن سد امیرکبیر و ۶۹ درصد از حجم مخزن سد طالقان از آب پر شده است.

بر این اساس، حجم آب موجود در مخزن سه سد لتیان، امیرکبیر و طالقان هم اکنون به ترتیب ۸۱، ۱۷۹ و ۲۹۱ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

همچنین در زمان کنونی ۵۹ درصد از حجم مخزن سد ماملو و ۱۷ درصد از حجم مخزن سد لار از آب پر شده است. حجم آب موجود در مخزن این دو سد به ترتیب ۱۴۸ میلیون و ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.