موجودی آب سدهای کشور به ۴۲ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت نیرو اعلام کرد تا پایان هفته گذشته موجودی آب سدهای کشور به حدود ۴۲ درصد رسید. با این حال، مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور درحالی ۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب اعلام شد که در زمان مشابه سال گذشته مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور ۳۹ میلیارد مترمکعب بوده است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور تا پایان هفته گذشته ۱۹ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته نزدیک به ۵۵۰ میلیون مترمکعب کاهش نشان می دهد. این میزان در زمان مشابه سال آبی گذشته ۲۰ میلیارد و ۱۷۰میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

بر پایه این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۲٫۷ درصد کاهش یافته است. همچنین از مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی ۴۱٫۸ درصد آن از آب پر شده است.

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور در دوره مورد بررسی سال آبی جاری با افزایش ۱۰٫۲ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته به ۳۳ میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در زمان مشابه پارسال ۳۰ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

همچنین حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای مهرماه ۹۰ تا پایان هفته گذشته ۳۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب گزارش شد که میزان آب خروجی در زمان مشابه سال آبی گذشته ۲۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب بوده است.

بر این اساس، این میزان از افزایش ۱۰٫۹ درصدی آب های خروجی از سدهای کشور خبر می دهد. مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی در حالی ۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب اعلام شده که در زمان مشابه سال گذشته مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور ۳۹ میلیارد مترمکعب بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.