افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مصالح

۲۱م دیماه ،

به گزارش نوساز، مجتبی بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: افزایش قیمت ساخت هر واحد مسکونی باید به صورت منطقی باشد و پیشنهاد ما ۴۵۰ هزار توان برای هر مترمربع است.

وی افزود: اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم باید این رقم ۵۰۰ هزار تومان باشد که برای یک واحد ۶۰ متری تقریبا ۱۰ الی ۱۲ میلیون افزایش قیمت دارد که رقم بزرگی نیست.
رییس انجمن انبوه سازان کشور با بیان اینکه مسکن مهر جلوی سونامی قیمت مسکن مهر را گرفت، گفت: معمولا بازار مسکن هر ۳ سال یکبار با سونامه قیمت مواجه می‌شود که‌گاه بازار تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه می‌کند اما امسال با واگذاری واحدهای مسکن مهر سونامی رخ نداد.

بیگدلی اظهار داشت: مسکن مهر با نفوذ در بازار مسکن توانست از افزایش قیمت‌ها در برهه‌های زمانی مختلف را مهار کند و امسال با وجود اینکه ارز پول ملی ۸۰ درصد کاهش داشت اما به سونامی افزایش نرخ برنخوردیم.

بیگدلی در این خصوص تصریح کرد: مسکن مهر طرح بزرگی است که تاریخی ماندگار می‌شود اما حال که در شرایطی قرار گرفته‌ایم که مصالح ساختمانی تا ۳۰۰ درصد افزایش نرخ داشتند این بی‌انصافی است که نخواهیم این افزایش نرخ را در فروش واحد‌ها جبران نکنیم.

وی با کنایه از اینکه بعضی از منتقدان از هول حلیم به دیگ افتاده‌اند، افزود: بعضی‌ها با ادعای حفاظت از بیت المال حق ناس را نادیده می‌گیرند اما باید بدانند که ما خواستار افزایش قیمت به صورت منطقی هستیم و پیشنهاد ما ۴۵۰ هزار توان برای هر متر بع است و اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم باید این رقم ۵۰۰ هزار تومان باشد که برای یک واحد ۶۰ متری تقریبا ۱۰ الی ۱۲ میلیون افزایش قیمت دارد که رقم بزرگی نیست.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم نهضت مسکن مهر ادامه پیدا کند و این سنگر خالی نماند باید افزایش قیمت صورت بگیرد که در حال حاضر این پیشنهاد در وادی بخشنامه شدن است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.