افسانه بایگان: از “لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ” دفاع کنیم

افسانه بایگان با تأکید بر اینکه به هر نحوی باید مخالفت خود با فیلم موهن را ابراز کنیم، گفت: به‌راستی سوره کوثر به حق است و به‌زعم خود معتقدم بدخوا‌هان حضرت رسول(ص) عقیم و ابتر خواهند ماند.
افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اکرم(ص) به مهر گفت: من فکر می‌کنم وظیفه همه ما این است که در گردهمایی‌هایی که در اعتراض به این فیلم برگزار می‌شود، شرکت کنیم.
اصولا این موضوع تازه‌ای نیست. ملت ایران و خردمندان ایرانی از دیرباز همیشه به دنبال حقیقت بودند و هرجا که حرف آن بوده، به حقیقت سجده کرده‌اند.
وی افزود: وقتی حضرت مسیح(ع) به دنیا آمد، خردمندان ایرانی بودند که با مشاهده آن ستاره به دیدارشان شتافتند. یا زمانی که حضرت محمد (ص) به نبوت رسیدند، سلمان فارسی یکی از نزدیک‌ترین صحابه‌شان بودند.
این بازیگر با بیان اینکه سرزمین ما همیشه پناهگاه امنی برای ائمه اطهار و علویان بوده، اظهار کرد: در جای جای این خاک می‌توانیم ردپای این بزرگواران را ببینیم و دنبال کنیم. بنابراین ما قرن‌ها و قرن‌ها از شیر معرفت ائمه اطهار بالنده شده‌ایم.
بایگان تصریح کرد: کوچک‌ترین کاری که در چنین روزهایی می‌شود انجام داد، حضور گرم، پشت هم را داشتن و ایستادن و از حقیقت گفتن است.
باید از “لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ” دفاع کنیم. به‌راستی سوره کوثر به حق است و به‌زعم خود معتقدم بدخوا‌هان حضرت رسول(ص) عقیم و ابتر خواهند ماند.
وی در پاسخ به اینکه چه نظری درباره این دیدگاه دارید که وظیفه هنرمند به جای گردهمایی، فعالیت هنری است، تصریح کرد: این کار هم خوب است و یکی از راه‌های مناسبی است که می‌توان به کار برد.
هنرمند ابزارهای گسترده‌ای دارد و باید در این زمینه کار کند. گردهمایی و فعالیت هنری هر کدام جای خود را دارد و هر کس به هر صورتی که می‌تواند باید در این زمینه واکنش نشان دهد.

  • افسانه بایگان
  • پیامبر اسلام

    فرهنگی هنری

    نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.