افق ۱۴۰۴، ۲۰ میلیون گردشگر را برای ایران پیش بینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، ‘ابراهیم فتاحی’ روز دوشنبه در جمع اعضای ستاد مرکزی سفر اظهار داشت: گردش مالی سالانه گردشگری در سطح جهان به دو تریلیون دلار می رسد و ایران اسلامی از نظر تنوع گردشگری در بین پنج کشور نخست جهان جای دارد .

وی با بیان اینکه ۸۹ درصد بلایای طبیعی منشاء آب و هوایی دارند ، گفت: آمارها نشان می دهد ۴۰ درصد تصادفات رانندگی در فصل زمستان روی می دهد و بارندگی سهم ۷۵ درصدی در بروز تصادفات دارد .

به گفته فتاحی ، از بین ۴۰ پدیده شناخته شده طبیعی در سطح جهان ، در ایران ۳۰ پدیده شناسایی شده است .

وی از ایجاد سامانه هشدار سیل از سال ۱۳۸۵ باهمکاری وزارت نیرو خبر داد و گفت : اکنون از ۱۲۰ ساعت قبل از وقوع سیل امکان پیش بینی محل وقوع فراهم شده است .

فتاحی تصریح کرد : بررسی های به عمل آمده نشان می دهد تمامی استان های کشور از نظر سیل آسیب پذیر هستند .

** احداث ۵۸ گردنه حادثه خیر ایستگاه هوایی جاده ای

در این نشست ‘بهرام صناعی ‘ معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور گفت : براساس توافق به عمل آمده با سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای مقرر شد در ۵۸ گردنه حادثه خیز ایستگاه هواشناسی جاده ای احداث شود که اکنون ۵۰ ایستگاه ایجاد شده است .

وی افزود: اکنون ایران اسلامی دارای پنج هزار ایستگاه هواشناسی است که اطلاعات آنها به شکل آنلاین برای برنامه ریزی های مختلف عرضه می شود .

صناعی اضافه کرد : سازمان هواشناسی ایران سال گذشته از سوی سازمان جهانی هواشناسی به عنوان هفتمین مرکز هواشناسی در دنیا معرفی شد .

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۲۸۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.