افکار عمومی را نسبت iبه کتاب خوانی حساس کنیم

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

صادقی کارگرادان و نمایشنامه نویس تئاتر گفت: باید با برگزاری مسابقات مختلف کتاب خوانی و جشن‌هایی با محوریت کتاب، افکار عمومی را نسبت iبه کتاب خوانی حساس کنیم.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران iبه نقل از ستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛ قطب الدین صادقی کارگردان تئاتر درباره راهکار گسترش فرهنگ کتاب خوانی گفت: در وهله اول باید قیمت کتاب را مناسب کرد زیرا بسیاری از جوانان iبه سبب مشکلات مالی نمی توانند کتاب های بسیاری خریداری و مطالعه کنند. همچنین بر سطح کیفیت کتاب‌ها باید دقت بیشتری شود تا بتوانیم خواننده را جذب کتاب کنیم.
این پژوهشگر در ادامه صحبت های خود افزود: گام بعدی iبهبود سیستم توزیع کتاب است ما باید کتاب های بسیاری را با کیفیت خوب در کتابخانه‌های نقاط مختلف کشور توزیع کنیم تا طیف بیشتری از مخاطب بتواند از آن iبهره ببرد.
صادقی با تاکید بر ایجاد سیستم های تشویقی برای کتاب خوانی در ادامه اظهار کرد: باید با ایجاد مسابقات و برپایی جشن هایی با موضوع کتاب، افکار عمومی را نسبت iبه کتاب خوانی حساس کرد و iبهتر است iبه جای تبلیغات تلویزیونی که نوعی بی سوادی مدرن محسوب می گردد، تمرکز خود را iبه روی تبلیغ برای کتاب از طریق تلویزیون، رادیو و مطبوعات بگذاریم.
گفتنی است؛ بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار ” یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان سال جاری برگزار می گردد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.