اقامت کرزای و همراهانش در انگلیس شبی ۷۰۰۰ پوند آب خورد!

۲۱ام بهمن ،

با وجود گزارش‌های سازمان ملل درخصوص این مساله که افغانستان یکی از فقیرترین کشورهای جهان است، اما اقامت رئیس‌جمهوری این کشور و ۴۰ تن از همراهانش در جریان سفر به انگلیس شبی هفت هزار پوند تخمین زده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان به همراه ۴۰ تن از همراهانش در سفر دو روزه به انگلیس با آصف علی زرداری، همتای پاکستانی‌اش و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

وی در طول اقامت خود در یکی از گران قیمت‌ترین هتل‌های غرب لندن ساکن شد که هزینه اتاق مهمان آن شبی هفت هزار پوند است.

وزارت امور خارجه انگلیس موافقت کرد تا صورتحساب اقامت وی و ۱۰ تن از همراهانش را بپردازد در حالی که هزینه اقامت دیگر همراهان کرزای بر عهده دولت افغانستان است.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه انگلیس اعلام نکرده که این اقامت هزینه بردار رئیس‌جمهوری افغانستان و همراهانش چه هزینه‌ای بر دوش مالیات دهندگان انگلیسی تحمیل می‌کند. هم اکنون ۱۷۵ میلیون پوند به صورت سالانه از جانب مالیات‌دهندگان انگلیسی به سبب افزایش بودجه در زمینه کمک‌های خارجی خرج می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان ملل که هفته قبل انتشار یافت، میزان فساد مالی و رشوه دریافتی توسط مقام‌های افغان در هر سال ۵ / ۲ میلیارد دلار است که دو برابر آنچه که دولت افغانستان از پول مالیات‌دهندگان انگلیسی دریافت می‌کند، تخمین زده شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.