اقتدار موشکی سپاه، پشتوانه دیپلماسی خارجی است/ آمریکا از موشک‌‎های ایران بیمناک است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

به گزارش حوزه امنیتی-دفاعی خبرگزاری آنا، در آستانه فرارسیدن ۲۱ آبانماه سومین سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار دکتر‌ حسن طهرانی مقدم و دیگر شهدای اقتدار موشکی سپاه که در تقارن با سی امین سال تاسیس فرماندهی موشکی در این نهاد انقلابی و مردمی قرار گرفته است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی را ظرف مدت ۱۰ روز موسوم به دهه‌ پاسداشت اقتدار موشکی سپاه پیش‌بینی و در قالب کنگره‌ ملی اقتدار موشکی سپاه به مرحله اجرا در خواهد آورد.

به همین منظور سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به تبیین اهداف مورد نظر در برگزاری کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه و برنامه های این دهه پرداخت.

به ثمر نشستن پروژه‌ای که شهید طهرانی مقدم در آن شهید شد

مسئول روابط عمومی کل سپاه از به ثمر نشستن پروژه‌ای که شهید طهرانی مقدم در جریان آزمایش آن به شهادت رسید خبر داد و گفت: این دستاورد بی‌تردید جایگاه تعیین کننده‌ای در عرصه اقتدار دفاعی و ارتقای بازدارندگی ایران اسلامی خواهد داشت.

وی پاسداشت و تجلیل از ۳۰ سال تلاش و مجاهدت سربازان بی ادعای امام (ره) و بنیانگذاری قدرت موشکی سپاه به قافله‌سالاری سردار عالیقدر دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا، سردار حسن طهرانی مقدم و همرزمان شهیدش را نخستین هدف برگزاری کنگره ملی اقتدار موشکی عنوان کرد و افزود: معرفی سردار حسن طهرانی مقدم به عنوان الگو و فرمانده با شاخصه‌های مدیریت جهادی، دانشمند برجسته، پارسای بی ادعا و مدیر و مدبر در همه عرصه‌های فردی و اخلاقی و مدیریتی به نسل جوان، بیان توان انقلاب اسلامی در بنیانگذاری قدرت موشکی در اوج تحریم‌های ۳۰ ساله، بیان نقش قدرت موشکی به عنوان افتخار و غرور ملی و ایجاد نشاط و امید ملی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ملی است.

سردار شریف بیان نقش قدرت موشکی در ۸ سال دفاع مقدس و مقابله به مثل جنگ شهرهاو تاثیرقدرت موشکی در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران را از دیگر اهداف برگزاری کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه برشمرد و اضافه کرد: بیان نقش قدرت موشکی در بازدارندگی دفاعی،امنیت ملی و سیاست خارجی،پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی در جهان اسلام و بیان نقش قدرت موشکی در تسخیر فضااز دیگر اهداف مهم برگزاری این کنگره ملی به شمار می رود.

حضور روسای قوای مجریه و مقننه در کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه

وی با اشاره به برنامه های متنوع پیش بینی شده کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه گفت: این برنامه‌ها از روز پنج شنبه و جمعه گذشته با حضور دکتر روحانی، رئیس  جمهوری در منزل شهید حسن طهرانی مقدم و با برگزاری آئین “شب خاطره” ویژه شهید طهرانی مقدم که ملقب به (پدرموشکی ایران) است آغاز و از فردا با برگزاری یادواره ویژه این شهید ارجمند و شهدای اقتدار موشکی در حسینیه امام رضا (ع) ستاد فرماندهی نیروی هوا فضای سپاه با سخنرانی دکتر لاریجانی رییس مجلس، شخصیت‌های عالیرتبه کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا و آحاد ملت قدرشناس و شهید پرور ادامه خواهد یافت.

سردار شریف ادامه داد: همچنین مراسم ویژه ای روز چهارشنبه ۲۱ آبانماه در محل پادگان ملارد- محل شهادت سردار طهرانی مقدم و یارانش- با حضور فرماندهان و مسئولین عالی رتبه سپاه برگزار می شود که در این مراسم از خانواده های شهدای اقتدار موشکی سپاه تجلیل به عمل می آید.

وی از برگزاری همایش “دانشمند برجسته” در دانشگاه صنعتی شریف در روز سه شنبه ۲۷ آبانماه خبر داد و افزود: در این مراسم به ابعاد علمی و تحقیقاتی شهید تهرانی مقدم پرداخته شده و سرودی حماسی با صدای حامد زمانی اجرا می شود.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به شخصیت ورزشی شهید طهرانی مقدم و مدیریت وی در هیات‌ها و رشته های مختلف ورزشی از جمله کوهنوردی سپاه به برنامه ورزشی ویژه این کنگره پرداخت و گفت: برنامه ۳ روزه کوهنوردی و صعود به قلل مرتفع استان تهران در روزهای ۲۴،۲۵،۲۶ آبانماه از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: خدا را شاکریم که در آستانه گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار عالیقدر، دانشمند پارسا حسن طهرانی مقدم شاهد به ثمر نشستن پروژه‌ای هستیم که آن شهید ارجمند در روند تست و آزمایش فرآیند آن جان خود را اهدا کرد.

وی افزود: این دستاورد حائز اهمیت بی تردید در عرصه‌ اقتدار دفاعی و ارتقای بازدارندگی جایگاه تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

سخنگوی سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: تعابیر بلند رهبری در قبال شهید سرلشکرطهرانی مقدم بیانگر شخصیت والا و منحصر بفرد آن فرمانده مخلص و ولایی بود که در عین آرامش و طمأنینه لرزه بر پیکر دشمن صهیونیستی انداخته بود.

وی غرش موشک‌های مقاومت اسلامی فلسطین و حماس را طنین فریاد حسن طهرانی مقدم مبنی بر اینکه بر روی سنگ مزارم بنویسید “او دشمن اسراییل بود” دانست و تصریح کرد: معرفی شخصیت و کارکردهای افتخارآمیز و منحصر بفرد شهید حسن طهرانی مقدم امروز مطالبه نسل جوان از “اصحاب رسانه” و اندیشمندان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دفاعی کشور است که بایستی به گونه‌ای مناسب و موفق مورد توجه قرار گیرد.

قدرت بازدارندگی موشکی سپاه یادگار شهید طهرانی مقدم است

سردار شریف قدرت بازدارندگی موشکی امروز ایران اسلامی را مرهون مجاهدت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شهیدطهرانی مقدم و یاران حماسه‌ساز آن شهید گرانقدر دانست و اظهار کرد: در واقع قدرت بازدارندگی موشکی سپاه یادگار بزرگ این شهید عزیز بشمار می‌رود، طهرانی مقدم در مکتب عاشورا تربیت شد و با درس آموزی از ۸ سال دفاع مقدس عاشورایی می‌اندیشید و زندگی می‌کرد. او درس اطاعت از ولایت را به همگان آموخت و در عمل نشان داد که حرف “امام” و”ولی” نباید بر زمین بماند.

وی با بیان اینکه طهرانی مقدم دشمن فرا منطقه‌ای را در منطقه‌ای محدود و در بُرد موشکی سپاه قرار داد گفت: دشمن دور دست ما امروز در دسترس رزمندگان اسلام قرار دارد.

اقتدار موشکی سپاه، پشتوانه دیپلماسی خارجی است

سخنگوی سپاه اقتدار موشکی امروز را پشتوانه‌ دیپلماسی خارجی کشور دانست و گفت: بهره‌گیری هوشمندانه از این اقتدار پیشبرد هدف‌گذاری‌های دولت در عرصه‌ سیاست خارجی را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: حسن طهرانی مقدم ترجمه اقتدار دفاعی نظام و مظهر اخلاص، تقوا، تعهد ولایت‌مداری است کسی بود که برای اسلام و انقلاب هیچگاه به خود نیاندیشید. همچنین رضایت‌مندی و نشان تبسم بر سیمای امام امت و رهبری معظم انقلاب اسلامی آرزوی حسن طهرانی مقدم بود که به استناد شواهد و قرائن موجود این شهید عزیز را محقق ساخت.

سردار شریف در ادامه خاطر نشان کرد: راه شهید طهرانی مقدم توسط صدها و هزاران جوان پرشور، انقلابی و مصمم در جامعه بویژه در دانشگاهها و مراکز علمی کشور ادامه یافته است که به تدریج و در طول زمان دستاوردهای این نقش پذیری‌ها برای آگاهی افکار عمومی داخل و خارج از کشور منتشر و موجت افتخار بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردار طهرانی مقدم نقشی بی بدیل، ممتاز و انکار ناپذیر در اقتدار و بالندگی موشکی کشور و درنوردیدن افق های دوردست علم و فناوری در این حوزه حساس داشت گفت: حسن طهرانی مقدم را باید مرد تولید کننده امنیت بیشتر برای منطقه دانست چرا که با اقتدار موشکی کشور، ایران را به عنوان لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه معرفی کرد و نقشه ها و توطئه های شوم دشمن را از راه اندازی جنگ دیگری علیه ایران و هدر رفتن نیروی انسانی مسلمانان، سرمایه و امکانات وظرفیت های ملت های منطقه ناکام ساخت.

مسئول روابط عمومی کل سپاه یأس، ناامیدی و غافلگیری استراتژیک دشمن از پیشرفت های خیره کننده کشور در حوزه ساخت سلاح های بازدارنده را محصول کارنامه عملی فرماندهی موشکی سپاه عنوان و تصریح کرد: اقتدار موشکی ایران برای دشمن صهیونیستی حامل پیام های دندان شکن است و ثمرات مجاهدت های خاموش شهید طهرانی مقدم و شاگردان انقلابی ایشان در صورت هرگونه اشتباه محاسباتی و خطای دشمنان، ضرباتی محکم، قاطع، پرشدت، چندسویه و دندان شکن و غافلگیر کننده را به دشمن وارد خواهد ساخت.

وی خاطرنشان کرد: سردار حسن طهرانی مقدم و سایر نخبگان صنعت موشکی سپاه پاسداران با اتکا بر آموزه‌های خود از مکتب انسان ساز و عبرت آموز هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای چشمگیر و ممتازی را در حوزه بازدارندگی کشور و دستیابی به اقتدار موشکی به دست آورده اند.

سردار شریف از شهید حسن طهرانی مقدم به عنوان نمونه ای از تربیت شدگان مکتب راستین اسلام توسط حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یاد کرد و افزود: زمانی که این مکتب اعتمادآفرین و عزت بخش در کالبد جامعه دمیده می شود، جهش و تحولی شگرف در میان نسل جوان ملت رخ می دهد که ما امروز نمونه های آن را در پیشرفت های ناباورانه علمی کشور در عرصه های پزشکی، نانوفناوری، فضایی، هسته ای و… و در میان صدها هزار دانشمند و جوان مستعد، باانگزه، مومن و انقلابی در تراز شهید طهرانی مقدم های تربیت شده در این مکتب شاهد هستیم.

مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهار کرد: شهید حسن طهرانی مقدم محور و آغاز کننده مسیری بود که در امتداد آن اقتدار موشکی و جایگاه برجسته و ممتاز کشور در دانش ساخت انواع موشک های کروز و بالستیک و بازدارندگی موثر و امنیت و پایداری استراتژیک نظام در برابر تهدیدهای نظامی دشمنان تضمین شده است و امروز تربیت شدگان آن دانشمند پارسا و مجاهد با قدرت و صلابت آن مسیر عزت آفرین را ادامه می دهند.

وی افزود: سردار حسن تهرانی مقدم قدرت موشکی ایران را به عنوان یک عامل اقتدارآفرین برای راهبرد نظامی ایران یعنی بازدارندگی موثر در برابر تهدیدات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به کارگرفت و آمریکایی‌ها را از اینکه پایگاه‌های نظامی شان در منطقه در تیررس موشک های ایران قرار گرفته را بیمناک و با استیصال و درماندگی مواجه ساخته است.

سردار شریف گفت: حوزه موشکی سپاه با نبوغ و پشتکار خود توانست دامنه و عمق پاسخگویی کشور به تهدیدات نظامی دشمنان را در جغرافیایی دوردست توسعه داده و دشمنان را در تصمیم گیری و اراده ماجراجویی علیه ایران با ضعف و تردید بزرگی مواجه سازد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه راه شهید طهرانی مقدم توسط صدها و هزاران جوان پرشور، انقلابی و مصمم در جامعه بویژه در دانشگاهها و مراکز علمی کشور ادامه یافته است گفت: دستاوردهای این نقش پذیری‌ها برای آگاهی افکار عمومی داخل و خارج از کشور در طول زمان و به تدریج منتشر و موجت افتخار بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد.

ادامه دارد…

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.