اقتدار نیروی انتظامی موجب افزایش امنیت مردم شده است

به گزارش روز جمعه سایت پلیس ، سردار سرتیپ پاسدار ˈبهمن کارگرˈ گفت : شعار امسال هفته نیروی انتظامی (۱۳ تا ۲۰مهر ماه ) ˈ سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما ˈ است که با بررسی شعارهای ۱۰ سال گذشته، مشخص می‌شود که این شعارها به صورت هدفمند و هوشمند انتخاب شده و شعار امسال نیز ادامه دهنده شعار سال گذشته ˈ سهم من در امنیت و آرامش ˈ است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی یکی از مفاهیم نوظهور و دارای ابعاد و لایه‌های متعدد در علوم اجتماعی است که باعث ترویج همکاری بین افراد جامعه و فهم دقیق از حیات اجتماعی ، افکار عمومی ، ثبات سیاسی، امنیت ملی و رعایت حقوق شهروندی می‌ شود.

به گفته معاون اجتماعی ناجا، سرمایه اجتماعی بر سه عنصرارتباط ، اعتماد و مشارکت استوار است و بر همین اساس، پیوستگی حلقه ارتباطی بین پلیس ، مردم، سازمانها و دولت موجب افزایش اقتدار مبتنی بر مشروعیت می شود و پذیرش این مشروعیت در جلب اعتماد عمومی به پلیس و در نتیجه افزایش احساس امنیت در بین شهروندان موثر است .

وی یادآور شد: رویکرد اخیر ناجا، توسعه جامعه محوری به عنوان یک هدف اصلی است که هر چه ارتباط و اعتماد طبقات اجتماعی نسبت به پلیس افزایش یابد گرایش مردم نسبت به فعالیت های داوطلبانه و به عبارتی، مشارکت در حفظ نظم و امنیت افزایش می یابد .

سردار کارگر افزود: سرمایه اجتماعی عاملی در افزایش همبستگی ملی و عبور از بحران‌های اجتماعی، کاهش هزینه‌های امنیتی و انتظامی ، احترام به قوانین، مشارکت و همکاری مردم با پلیس و سرآغاز قانون‌گرایی در جامعه است .

وی تاکید کرد که تامین نظم و امنیت برای ناجا بسیار مهم و حیاتی است از این رو نیروی انتظامی به دنبال اقتدار نرم است و اقتدار نرم همان رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی است .

به گفته معاون اجتماعی ناجا همزمان با برپایی هفته نیروی انتظامی ، آیین های معنوی و ارزشی متعددی از جمله تجدید میثاق با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ، غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا ، برپایی نمایشگاه یادواره شهدا، حضور فرماندهان ، مسوولان و کارکنان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه سراسر کشور ، حضور فرماندهان و مسوولان در مساجد و ایراد سخنرانی ، بزرگداشت شهدا ، جانبازان و ایثارگران ، تهیه و تولید مستند زندگی شهدای ناجا با عنوان رهپویان آرامش و مراسم تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان برگزار می شود.

اجتمام **۹۰۲۲**۱۵۸۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.