اقتصاد کشور باید مبتنی بر تولید و ارزش افزوده باشد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ‘محمدحسن ابوترابی فرد’ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین افزود: اقتصاد مبتنی بر کارآیی اقتصادی است که در دستور کار دولتمردان بوده و باید بنگاه اقتصادی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی باید صنعت مبتنی بر نوآوری را تقویت کنند، اظهار کرد: عصر نوآوری و خلاقیت است چرا که اقتصادی که همراه با علم و نوآوری باشد ماندگارتر بوده و ارزشمند تر است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقتصاد وابسته به درآمدهای نفتی اقتصادی بود که غرب به ملت ایران تحمیل کرد و امروز با تهدیدها و تحریم های دشمن علیه ایران یک فرصت طلایی پیش آمده تا نفت را به یک سرمایه تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ظرفیت های اقتصادی کهن و قوی فراوانی وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کرده و به دنیا بفهمانیم که ایران از فرصت نفت استفاده می کند برای رسیدن به اینکه غرب به نفت ما احتیاج دارد نه ما به فروش نفت خود محتاجیم.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: ما در کوتاهترین زمان به این موقعیت می رسیم که به کشورهایی که ایران را تحریم کرده هرگز نفت نخواهیم فروخت و با مدیریت مصرف به بالاترین حد بهره وری در راستای افزایش اقتدار ملی و توسعه اقتصادی خواهیم رسید.

حجت الاسلام ابوترابی فرد، با تاکید براینکه که ما باید نفت را به فرآورده های ارزشمند تبدیل کنیم، افزود: سرمایه ارزشمند نفت بیش از ذخایر نفتی است که به بازار عرضه می شود.

وی افزود: باید سعی کنیم در بودجه سال ۹۲ بودجه بدون نفت داشته باشیم چرا که این سرمایه ملی بوده و باید آن را پشتوانه اقتصاد ملی قرار دهیم و مدیران، کارآفرینان و صنعت گران باید در این زمنیه تلاش مضاعفی داشته باشند.

خطیب جمعه قزوین بخش دیگری از سخنانش به ترویج آموزش فنی و حرفه ای وکشاورزی به منظور افزایش توان اقتصادی کشور و رسیدن به توسعه پایدار و افزایش تولید داخلی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: ما باید با فرهنگ سازی در این زمینه به مرتبه ای برسیم که در آموزش های فنی و حرفه ای مدرک گرایی از بین رفته و مهمترین هدف شرکت کنندگان در دوره های آموزشی افزایش سطح توان علمی آنها باشد.

۷۳۹۰/۶۱۶/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۸۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.