اقدامات تروریستی در روابط راهبردی ایران و عراق خلل وارد نمی‌کند/عراق از عهده تامین امنیت زوار در اربعین برمی‌آید

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاون وزیر خارجه کشورمان در خصوص حادثه تروریستی اخیر که منجر به شهادت تعدادی از مهندسین و کارگران ایرانی شد، از اقدام و دستورات ویژه نخست وزیر عراق در خصوص پیگیری موضوع و دستور بازداشت عاملین این اقدام تروریستی قدردانی کرد.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان در ادامه ملاقات‌های خود در سفر به عراق با نوری المالکی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در خصوص حادثه تروریستی اخیر که منجر به شهادت تعدادی از مهندسین و کارگران ایرانی شد، از اقدام و دستورات ویژه نخست وزیر عراق در خصوص پیگیری موضوع و دستور بازداشت عاملین این اقدام تروریستی قدردانی و تاکید کرد: این اقدامات تروریستی درعزم جدی جمهوری اسلامی ایران بر پیگیری روابط راهبردی با عراق خللی وارد نخواهد کرد.

عبداللهیان با اشاره به اهمیت تقویت روابط فرهنگی و تبادل زوار بین دو کشور افزود: با توجه به تردد زوار ایرانی در مناسبت های مختلف به عراق و حضور شرکت های ایرانی در پروژه های اقتصادی این کشور ، اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین امنیت آنان ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم گفت که اجازه نخواهیم داد تروریست ها با اقدامات خود منطقه را دچار بحران ساخته و آن را تخریب نمایند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم خود به مقامات کشورمان اظهار داشت: دستور پیگیری سریع موضوع حمله به مهندسین ایرانی را صادر کردم و در کمتر از ۷۲ ساعت نیروهای امنیتی عراق عوامل اصلی این حادثه را بازداشت کردند.

نور المالکی تاکید کرد: به تروریستها اجازه نمی دهیم که ثبات و امنیت عراق و منطقه را به بازی بگیرند و آنها قادر نخواهند بود که روند توسعه اقتصادی و زیربنایی عراق را متوقف سازند.

نخست‌وزیر عراق با انتقاد از برخی کشورهای حامی تروریسم، بر اهمیت توسعه عمیق تر روابط با ایران تاکید کرد و امنیت و استقرار در منطقه را در گرو همکاری های دسته جمعی همه کشورهای منطقه دانست.

وی با اشاره به عزم دولت عراق برای تامین بیشتر امنیت زوار و شرکت های ایرانی گفت: زوار ایرانی لازم است از مسیرهای قانونی و توافق شده و با حمایت های امنیتی لازم وارد عراق شوند.
 
نوری المالکی افزود: نیروهای عراقی به خوبی از عهده تامین امنیت زوار در اربعین برخواهند آمد.

طرفین همچنین در خصوص تحولات منطقه بویژه سوریه گفتگو و تبادل نظر نموده و بر دیدگاه مشترک خود در زمینه ضرورت تقویت راه حل سیاسی، توقف خشونتها و پایان دادن روند ارسال سلاح و تروریسم به سوریه تاکید کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.