اقدام هماهنگ وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران و اعمال تحریم​های جدید

آنگونه که سایت بی بی سی فارسی گزارش کرده است وزرای خارجه فرانسه، انگلستان و آلمان در حاشیه نشست غیر رسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا از دیگر کشورهای اروپایی خواسته‌اند که فشارها بر ایران را افزایش دهند. گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان گفته که ایران «اراده سازنده‌ای» در مذاکرات نشان نداده است و لازم است که اقدامی فوری به عمل آید. لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه و ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا هم اظهارات مشابهی داشته‌اند.

بهانه تحریم ها و فشارهای علیه ایران برنامه هسته‌ای بوده است در حالی که همواره مقامات ایرانی بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های ایران تاکید کرده‌اند. از سوی دیگر در حالی که بازرسان آژانس تا کنون هیچ مدرک معتبری مبنی بر نظامی بودن فعالیت‌های ایران ارائه نکرده‌اند، کشورهای غربی ایران را متهم می‌کنند که در چارچوب برنامه هسته‌ای خود، اهدافی نظامی را دنبال می‌کند که برخلاف تعهدات بین‌المللی این کشور است.

وزیر امور خارجه آلمان بعد از دیدار با همتایان بریتانیایی و فرانسوی خود در حاشیه نشست غیررسمی وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در قبرس گفت که لازم است تحریم‌های جدید «خیلی سریع» علیه ایران اعمال شود. وستروله با اشاره به آخرین دور گفت‌وگوهای گروه ۱+۵ و ایران بر سر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در مسکو گفت: به نظر من واقعا در طرف ایرانی اراده سازنده‌ای برای مذاکرات اصولی وجود ندارد.

آخرین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ درآخرین روزهای خردادماه در مسکو برگزار شد ( ایـــــنــــجــــا). ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز در حاشیه این نشست مدعی شد که آخرین دور تحریم‌هایی که از ماه ژوئیه (تیرماه) علیه ایران اجرایی شدند، «تاثیری قابل توجه» بر جمهوری اسلامی داشته است.

در چارچوب این تحریم‌ها واردات نفت خام ایران از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا متوقف شد و محدودیت‌هایی در تجارت و دادوستدهای بانکی بین‌المللی ایران به وجود آمد.وزیر امور خارجه فرانسه هم گفته که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در چند روز آینده بر سر جزئیات تحریم‌های شدیدتر احتمالی علیه ایران گفت‌وگو خواهند کرد.

تمامی دسیسه چینی های وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حالی شکل گرفته است که جمهوری اسلامی ایران تا کنون به قواعد دیپلماسی پایبند بوده و در تمامی مذاکرات هسته ای حضوری فعال داشته است. همچنین ایران در چارچوب اصول بین الملل و معاهده NPT رفتار کرده و هیچ یک از ادعاهای آژانس و غرب علیه برنامه هسته ای ایران به اثبات نرسیده است.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.