اقیانوس ها در حال تبدیل شدن iبه فضای پر سرو صدا می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

بر اساس تحقیقات این تبدیل می تواند متاثر از شکار نهنگ ها و حضور و تاثیر انسان ها بر روی آب های آزاد باشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: iبه نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی ، نگرانی در مورد سر و صدای تولید شده در اقیانوس ها در حال رشد است.

بر اساس این گزارش تفسیری؛ این سرو صدای تولید شده مربوط iبه حیوانات دریایی است که برای برقراری ارتباط و حرکت بر صدا تکیه می نمایند و آسیب می رسانند این پژوهش که توسط مایکل استوکر و تام روتردال در تحقیقات آموزشی و حفاظت از اقیانوس ها در کانزاس سیتی در انجمن ASA انجام شده است.با توجه iبه مطالعه انجام شده صدای اقیانوس ها تا ۱۰ برابر قوی تر از ۵۰ سال پیش شده است.

یک مدل تازه علمی نشان می دهد که ۲۰۰ سال پیش ، پیش از صید صنعتی نهنگ، سرو صدای دریا حتی قوی تر از امروز بوده است و این iبه سبب صداهای ایجاد شده توسط نهنگ ها بوده است.

با استفاده از تخمین های زده شده از جمعیت تاریخی ارزش صدای نسل در داده های مربوط iبه آواز خواندن این حیوانات اختصاص داده شده است.

برای مثال صدای ۳۵۰۰۰۰ باله نهنگ در اقیانوس اطلس شمالی ممکن است iبه ۱۲۶ دسیبل سطح صدا از محیط اقیانوس iبه یک کنسرت موسیقی راک مدرن در اوایل قرن ۱۹ کمک نموده باشد این سرو صدا در یک فرکانس ۱۸-۲۲ هرتز منتشر می گردد.

به گفته محققان و با استفاده از اسناد و مدارک تعیین میزان شکار نهنگ در طول دوره صید صنعتی نهنگ دشوار است.

استوکر می گوید: برای مثال در روسیه پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی اطلاعات واقعی درباره این موضوع انتشار یافت.

در اواسط دهه ۶۰ این تعداد ۴۸۰۰۰ مورد شکار نهنگ بود که در حدود ۲۷۱۰ مورد بالاتر از آن چیزی بود که گزارش تفسیری شده بود.

به گفته محققان ، ممکن است این سرو صدا از سرو صدای بیولوژیکی حیوانات اقتباس شده باشد اما ممکن است سرو صدای انسانی اغلب در پهنای باند با ساختار متفاوت از سرو صدای طبیعی و با اثرات متفاوت است که می تواند بر این حیوانات با احتمال بسیار اثر گذارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.