الجزایر اشتباهاتش را در عملیات گروگان‌گیری این کشور پذیرفت

۳۰م دیماه ،

وزیر امور خارجه الجزایر تایید کرد که نیروهای امنیتی در جریان گروگان‌گیری در مجتمع گازی «ان امیناس» که طی آن نزدیک به ۴۰ گروگان کشته شدند، اشتباه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مراد مدلسی، وزیر امور خارجه الجزایر همچنین پذیرفت که این کشور برای مبارزه بهتر با تروریسم به کمک بین‌المللی نیازمند است.

تصمیم الجزایر برای رد پیشنهاد کمک کشورهای خارجی برای اداره این بحران و فرستادن ارتش الجزایر برای نجات گروگان‌ها و به دنبال آن بمباران وسایل نقلیه‌ای که پر از گروگان بود، انتقاد وسیع بین المللی را به همراه داشت.

در حمله اخیر به مجتمع گازی «امیناس» که از سوی گروهی وابسته به شبه نظامیان القاعده صورت گرفت، دست‌کم ۳۷ تن از گروگان‌ها و ۲۹ تن از شبه نظامیان کشته شدند. بعضی از قربانیان به حدی دچار سوختگی شده بودند که تشخیص آن‌ها بسیار دشوار بود.

وزیر امور خارجه الجزایر همچنین افزود: ما در مرحله ارزیابی و تعیین اشتباهاتمان قرار داریم، در این مرحله ارزیابی‌های ما به سمتی است که نشان می‌دهد این عملیات موفقیت بوده است.

وی در ادامه گفت، احتمال دارد الجزایر برنامه‌های امنیتی خود را در بخش‌هایی که شرکت‌های چند ملیتی‌ در آنجا فعالیت می‌کنند، افزایش دهد. اما وی در عین حال تاکید کرد که بهترین راه برای پاسخ به تروریست‌ها این است که کارگران خارجی در الجزایر به کار خود ادامه دهند.

وزیر خارجه الجزایر از تصمیم دولت برای انتخاب حمله به جای مذاکره با گرووگان‌گیرها حمایت کرد و افزود: مواجه شدن با این حالت از تروریسم تنها با مذاکره حل نمی‌شود بلکه فقط عمل قاطع است که می‌تواند این مشکل را حل کند.

مراد مدلسی همچنین تصدیق کرد که کشورش که سال‌ها با درگیری‌های افراط گرایان داخلی مواجه بوده نمی‌تواند به تنهایی به مبارزه با تروریسم بین‌المللی ادامه دهد. این کشور قطعا به حمایت نیاز دارد.

وی اعلام کرد که الجزایر هدف این حمله نبوده و شبه نظامیان در این حملات سرمایه‌گذاران و کارگران خارجی را در این کشور هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.