الویت بدهی پیمانکاران برپرداخت”جوایز صادراتی”/”دهک های ثروتمند” شناسایی نشدند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون اول رئیس جمهور،گفت: بدهی پیمانکاران در اولویت قرار دارد و پس از آن دربارهٔ پرداخت جوایز صادراتی تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه ممتاز نیوز، اسحاق جهانگیری در جمع خبرنگاران، گفت: وضع صاردات غیرنفتی در سال قبل روند کاهشی پیدا کرده که سبب اصلی آن ناشی از فشارهای تحریم بوده  و گرنه  به صورت طبیعی افزایش می یافت صادرکننده وقتی که با افزایش نرخ ارز مواجه می شود باید از این فرصت استفاده کند.
 
جهانگیری در خصوص کاهش صادرات اظهار داشت: تحریم‌ها و همچنین تورم ۴۰ درصدی از عوامل مهم و اصلی کاهش صادرات بوده است.

وی تاکید کرد: موضوع دوم رشد تورم بود وقتی رشد تورم از میزان اصلی خود بالا برود سال قبل رشد تورم ۳۰ درصد بود و در شهریور ماه سال جاری به ۴۰درصد رسیده است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: در این فضای تورمی هزینه تولید افزایش می یابد لذا رقابت برخی از کالاها سخت تر می شود امیدواریم با سیاست های اتخاذ شده ثبات در اقتصاد کشور حاکم شود.

وی اظهار امیدواری کرد: که با فضای بین المللی که از طرف دولت تدبیر  امید ایجاد شده امکان رشد صادرات غیرنفتی فراهم شود.

جهانگیری در باره معوقات جوایز صادراتی گفت:  به دنبال شناسایی بدهی‌های دولت هستیم و بدهی پیمانکاران در اولویت قرار دارد و پس از آن در باره بدهی جوایز صادراتی و میزان و پرداخت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در خصوص تصمیم دولت برای حذف یارانه سه دهک بالای جامعه اظهار داشت: موضوع شناسایی دهک‌ها در قبل تنها براساس یک کار مطالعاتی بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر این که به طور کامل دهک‌های جامعه شناسایی نشده‌اند، افزود: کار مطالعاتی شناسایی دهک‌ها بر این پایه است که جمعیت کشور به ۱۰ قسمت تقسیم شده و سه دهک آن که بالاترین درآمد را دارند، جزء دهک‌های ثروتمند تلقی شده‌اند و از این رو دولت به دنبال آن است که براساس کار علمی سه دهک ثروتمند را شناسایی کند.
 
جهانگیری از تشکیل کمیته‌ای برای حمایت از خانواده‌ها در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: شناسایی دهک‌ها نیز بر اساس این قالب خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.