الیمپوس و اپل هم به مانند گوگل عینک‌ساز می‌شوند!

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۱۶ تیر

به نظر می‌رسد که عرصه کامپیوترهای پوشیدنی و واقعیت افزوده، بازیگران دیگری پیدا کرده است. هفته پیش سرگئی برین -یکی از مؤسسان گوگل- در جریان همایش I/O گوگل در طی یک نمایش هیجان‌انگیز، توانایی‌هایی عینک گوگل را به رخ کشید.

اما حالا الیمپوس هم یک عینک عرضه کرده است، این عینک MEG 4.0 نام دارد، عینکی که مثل عینک گوگل می‌تواند در زندگی روزمره مورد استفاده قرار بگیرد. وزن این عینک با باطری‌اش، تنها ۳۰ گرم است!

MEG 4.0 به یاری بلوتوث به گوشی هوشمند کاربرش متصل می‌شود و اطلاعات روی گوشی را می‌تواند روی نمایشگر کوچک عینک، به ملاحظه کاربر برساند. هنوز قیمت و تاریخ عرضه MEG 4.0 مشخص نشده است.

اما به نظر می‌رسد که اپل هم به کامپیوترهای پوشیدنی علاقه‌مند شده باشد، این شرکت پتنت‌هایی در مورد عینک‌ها و وسایل جانبی قابل اتصال به سر، به ثبت رسانیده است.

iGlass طراحی متفاوتی نسبت به عینک گوگل دارد، شیشه عینک اپل، مستقیما تصاویر را به مردمک کاربر می‌رساند. تفاوت دیگر این است که عینک اپل برخلاف عینک گوگل، دو نمایشگر دارد که در هر شیشه عینگ تعبیه شده است. تصاویر عینک گوگل، بخش بسیار بیشتری از میدان بینایی کاربر را پر می‌کنند و کیفیت تصاویر را بهتر می‌کنند. البته همه چیز در مورد عینک اپل در حد همان پتنت و تئوری است.

شاید در این میان هم شرکتی پیدا شود که روی ایده اولیه لنزهای تماسی کامپیوتری کار کند. بابک پرویز که حالا برای گوگل در پروژه عینک‌اش کار می‌کند، یک متخصص نانوفناوری زیستی است، او بود که برای اولین بار به صورت جدی روی ایده لنزهای تماسی کامپیوتری کار کرد.

به نظر می‌رسد که کامپیوترهای پوشیدنی عرصه جدیدی برای جنگ شرکت‌های بزرگ باشند و به زودی بین اپل، گوگل، مایکروسافت و حتی فیس‌بوک شاهد جنگ و رقابت باشیم.

منابع: + و + و +

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. نمودار مقایسه‌ای: زمانی که طول کشید گوگل پلاس، توییتر و فیس‌بوک دارای ده میلیون کاربر شوند
  2. ضبط نامحسوس و باکیفیت تصاویر پیرامونتان با یک عینک
  3. ثبت خاطرات زندگی با عینک جدید سونی
  4. چگونه مغزهایمان معتاد گوگل، توییتر و SMS می‌شوند؟!
  5. ادامه نگرانی‌های امنیتی در مورد گوگل، راه‌اندازی سرویس تازه توسط گوگل به منظور شفاف‌سازی بیشتر


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.