ال ۹۰ و مگان تاکسی می‌شوند

جام جم آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: خودروهای ۴۰۵، سمند، ال ۹۰و مگان جایگزین تاکسی‌های موجود می‌شوند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، بابک هاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت ۴۵ هزار دستگاه پیکان، گفت: این تعداد تاکسی پیکان به دلیل کیفی سازی از ناوگان تاکسیرانی خارج می شود.

وی از ورود خودروهای ال ۹۰ ، پژو ۴۰۵ و سمند به ناوگان تاکسیرانی کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهارداشت: قرار است بر اساس توافقات انجام شده ، خودروی مگان نیز در زمینه گردشگری و فرودگاه وارد ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی شود.

هاشمی با اشاره به وجود ۳۳۰ هزار تاکسی در سطح کشور، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم ۷۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به این ناوگان افزوده شده است.

به گفته وی، همچنین ۹۰ هزار دستگاه خودروی تاکسی نوسازی شده اند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور با اشاره به اجازه فعالیت حدود ۴۰۰ هزار راننده تاکسی در کشور، اظهارداشت: با همکاری دانشگاه تهران در بخش آموزش رانندگان تاکسی پنج کتاب با عناوین «اخلاق حرفه ای و آداب تاکسیرانی»، «سیستم های حمل و نقل هوشمند»، «آشنایی رانندگان با زبان انگلیسی»، «آشنایی با صنعت گردشگری» و «اصول ایمنی مسافران و مسائل حفاظتی در تاکسیرانی» منتشر و تاکنون ۳۵ هزار جلد توزیع شده است.

وی در پاسخ به وضعیت نرخ کرایه تاکسی ها نیز گفت:افزایشی در نرخ کرایه تاکسی فعلا نداریم بنابراین افزایش خودسرانه کرایه ها غیرقانونی است و مسافران می توانند شکایات خود در این زمینه به تاکسیرانی اعلام کنند.

هاشمی با بیان این مطلب که تاکسیرانی برای بیمه کردن رانندگان تاکسی مشکلی ندارد، اظهار داشت :همچنین در حال مذاکره هستیم تا رانندگان دارای بیمه شخص ثالث ، بدنه و تکمیلی شوند.

گفتنی است؛ مجمع عمومی سازمان های تاکسیرانی  های کشور قرار است روز ۲۶ تیرماه جاری در مشهد مقدس برگزار شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.