امام‌خمینی (ره) احیاگر بزرگ اسلام

جام جم آنلاین: آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضاییه امام خمینی (ره) را احیاگر بزرگ اسلام در تاریخ معاصر دانست و گفت:‌ همه امت اسلام مدیون حضرت امام (ره) هستند.

به گزارش روزچهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و تشریفات قوه‌قضاییه،آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت فراررسیدن ایام ارتحال حضرت امام (ره) گفت هر روز و هر سالی که از ارتحال حضرت امام (ره) می‌گذرد اهمیت راه و نظریه ایشان درباب احیای حکومت دینی بر همه بیشتر روشن می‌شود و امام به معنای واقعی کلمه احیاگر اسلام در جهان است.

وی تاکید کرد: نظریه عدم جدایی دین از سیاست را برخی بزرگان دین در دوره معاصر و در دوران قبل نیز مطرح کرده‌اند و در اصل و مبانی دینی ما نیز به آن تاکید شده است اما این حضرت امام بودند که با مجاهده و تلاش فراوان و همراه کردن امت اسلامی احیاگر حکومت دینی شدند و نظریه جدا نبودن دین از سیاست را در صحنه عملی متبلور ساختند.

رئیس قوه قضاییه تاکید بر قدرت دینی بر پایه ولایت فقیه را نکته برجسته نظریه سیاسی حضرت امام (ره) دانست و گفت: مصلحت امت اسلام در تبعیت از ولایت فقیه است و در طول تاریخ تاکنون هیچ فقیهی کشور را نفروخته است اما از میان روشنفکرانی که همواره خواهان کمرنگ شدن و حذف اسلام از زندگی و راه و حرکت مردم ایران بوده‌اند کسانی کشور را فروخته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به شروع کار مجلس نهم، نمایندگان را در عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری فراخواند و گفت:‌ مجلس شورای اسلامی عصاره جامعه اسلامی و به موجب قانون اساسی، دارای پایگاه بسیار بالایی است و نمایندگان حتما باید بر این اساس، مصالح کشور را درنظر بگیرند و به اعتماد مردم و نظام اسلامی، پاسخ مثبت دهند.

آیت‌الله آملی لاریجانی وظیفه نمایندگی را وظیفه‌ای الهی توصیف کرد و خواستار اولویت دادن مصالح ملی به مصالح فردی و منطقه‌ای از سوی نمایندگان شد و با تاکید بر این‌که نمایندگان و همه مسئولان و قوای مملکت باید قانون را فصل‌الخطاب بدانند افزود: امید داریم همه قوا با وحدت و همدلی در راه رسیدن به اهداف بلند نظام اسلامی تلاش کنند.

وی در ادامه میلاد باسعادت حضرت امیر(ع) عدالت را برجسته‌ترین ویژگی شناخته‌شده حضرت علی (ع) در میان امت مسلمان دانست و تصریح کرد امید داریم همه ما در حدت توان خود تلاش کنیم که در مسیر آن حضرت قرار بگیریم و با کسانی که به هیچ وجه قائل به عدالت نیستند، همراهی نکنیم.

رئیس دستگاه قضا با انتقاد از برخی از رویه‌ها و برخی افراد و کارگزاران نظام اسلامی در بی‌توجهی به ارزش‌های اسلامی و عدالت و حیف و میل بیت‌المال ابراز امیدواری کرد مسئولان و مردم جامعه اسلامی با تبعیت از راه امیرالمؤمنین علی (ع) تمام تلاششان را انجام دهند تا در مسیر آن حضرت قرار بگیرند.  

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی آیین‌نامه قانون نظارت بر اعمال قضات مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و برخی از مواد آن به تصویب رسید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.