امام جمعه بوشهر: مشاعره رضوی فرصتی برای بیداری و هدایت است

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه درآیین افتتاحیه جشنواره ملی مشاعره رضوی افزود: تاریخ اولین مشاعره رضوی باید تحقیق شود چون اولین مشاعره توسط شخص امام رضا (ع) صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر استان ولایت، ادب و بزرگی است و مشاعره رضوی هدیه ای ازجانب امام هشتم برای مردم این استان است.

صفایی بوشهری بیان کرد: در شرایطی که در آستانه تحول بزرگ بیداری اسلامی هستیم شعرا باید مانند همیشه در این برهه حساس زمانی موثر واقع شوند.

امام جمعه بوشهر با بیان این که شعر یک انسان بیش از عمر او باقی می ماند گفت: انسان با شعر متولد می شود و زندگی می کند به همین دلیل اگر شعر محتوایی، آیینی و هدایتی باشد به طور قطع موجب هدایت و رشد انسان می شود.

صفایی بوشهری افزود: مشاعره رضوی آسمانی ترین مشاعره آیینی در حوزه دین و اهل بیت است که به همت بزرگان عرصه ادب ایران اسلامی در قالب جشنواره ای پرمحتوا در استان ولایتمدار بوشهر برگزار می شود.

وی یادآورشد: شعر باید ساختار، مدل و محتوا و آهنگ داشته باشد و تاریخ شعر گواه براین است که شعر و شاعر جایگاه ویژه ای دارد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: شعر زیباترین نماد بیان برای اظهار یافته ها و داشته های یک انسان است و شعر کهن ترین هنر جامعه بشری و ماندگارترین آن است. ک/۲

۶۲۹/۵۳۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.