امام جمعه موقت تهران: افراد سست‌عنصر وقتی کمی فشار می‌آید می‌گویند، ارتباط برقرار کنید/ تحریم از الطاف خفیه الهی است

  به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خطیب نماز جمعه تهران بخش مهمی از سخنان خود را به موضوع تحریم ها اختصاص داد و از افرادی «سست عنصر» یادکرد که وقتی فشار می آید می گویند[با امریکا] ارتباط برقرار کنید!

برخی رسانه ها در تحلیل ها و مصاحبه هایی گرانی های چند هفته اخیر در کشور را به برنامه برخی اطرافیان دولت برای برقراری ارتباط با آمریکا مرتبط دانسته بودند.

صدیقی با بیان این‌که تحریم‌ها برای ما یک فرصت و شانس خوب است، گفت: افرادی سست عنصر هستند، وقتی کمی فشار می‌آید می‌گویند، ارتباط برقرار کنید، درحالی که اگر قرار بود چنین شود، چرا انقلاب کردیم. چون ما آگاهانه به این راه قدم نهادیم، این تهدیدها را به نفع خود می‌دانیم که دشمنان را به چالش می‌کشد و در حالی که برای ما چاه می‌کنند، خودشان هلاک می‌شوند چون آن‌ها مولا ندارند. 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که تحریم‌ها تازگی ندارند و ما از ابتدای انقلاب با تحریم روبرو بوده‌ایم توضیح داد: ما تحریم را از الطاف خفیه خدا می‌دانیم که ما را هر روز استوارتر و آسیب‌ناپذیرتر کرده است.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس که حتی سیم خاردار به ما نمی‌فروختند، خاطرنشان کرد:‌ در آن شرایط هم تحریم بودیم و هم با هجوم نظامی مواجه بودیم و هیچ کس را جز خدا نداشتیم، اما با رهبری عرشی امام و اعتماد به پرچم ولایت حضرت حجت، مردم ما آنچنان حماسه‌ای در مقاومت نشان دادند که شرق و غرب عاجز شدند و با خفت آن‌ها و پیروزی ما جنگ پایان پذیرفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مردم مراقب جنگ روانی دشمن باشند، چون ما از فقر نمی‌ترسیم، بلکه از خوف فقر می‌ترسیم، گفت: دو چیز را پیامبر(ص) به عنوان خطر اساسی مطرح کردند؛ اول ریاست طلبی و دوم خوف فقر. 

وی افزود: فقر واقعیت ندارد و ما سرمایه‌های کلان در مملکت داریم، جوانان مبتکر داریم و ملت ما شریف و نجیب هستند، پس ما پشتوانه ایمان و دست توسل داریم و اعتقاد داریم این مملکت امام زمان و صاحب دارد و ما در کشتی نجات اهل بیت می‌توانیم با طوفان‌ها در بیفتیم و از هیچ طوفانی نمی‌هراسیم.

 

دیگر سخنان امام جمعه موقت تهران به نقل از ایسنا به شرح زیر است:

*برگزاری اجلاس زنان و بیداری اسلامی جزو نقاط عطفی بود که شایان تقدیر و تکریم است و هزاران بانوی فرهیخته از جای جای جهان در ام القرای قیام‌ها و نهضت‌های اسلامی، ایران مقدس و مجاهد حاضر شدند که حضور آن‌ها معانی و پیام‌های بسیار دارد.

*‌کسانی که راه، هدف، دین، امامت، مسلک و دشمن مشترک دارند؛ باید هم را پیدا کنند. امروز روز یگانگی اتحاد، خودیابی و دوستیابی است.

*توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر بازگشت زن به هویت اسلامی بیش از صد سال است که دشمنان دین با همه امکانات سعی می‌کنند، زنان اسلامی را با هویت خود بیگانه کنند و صدمات بسیاری به بشریت بزنند.

*در دیدگاه غربی نه زن ارزش دارد و نه بشریت. غربی‌ها برای رسیدن به اهداف خود جنایت‌ها می‌کنند و از جنایت‌کاران حمایت می‌کنند و حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی وسیله فریبکاری کاری آن‌ها است.

*در غرب به کرامت زن‌ها بیشتر از مردها آسیب زده می‌شود.در غرب زن به صورت جنس مطرح می‌شود و بازیچه هوس بازی‌ها قرار می گیرد، اما از دید اسلام زن انسان، خلیفه خدا و نماینده حق تعالی است و در ایران اسلامی که احیاگر دین است حضور زنان درعرصه‌های علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی با حفظ کرامت زن بودنش وجود دارد که مقام معظم رهبری بر آن بسیار تاکید داشتند.

*شرم‌آور است زن، زن نباشد و مرد، مرد نباشد و رسوایی ها که غرب ایجاد کرده است، مایه شرم است که کرامت انسانی زن را لگدمال می‌کند و اسم آن را آزادی می‌گذارد. در حالی که در دیدگاه اسلام زن می‌توان در دامنش، معراجی بسازد و می‌تواند دانشمند و مدیر باشد و حضور پر رنگ داشته باشد.

*ما می دانیم که زن‌ها اثرگذارند و در ۱۵ خرداد، ۱۷ شهریور درون و بیرون جبهه همیشه شاهد تاثیرگذاری‌ آن‌ها بودیم وحتی گاهی پر اثرتر از مردها در حفظ کیان انقلاب نقش‌آفرین بودند.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.