امام جمعه کرمانشاه: عاشورا نمود واقعی توحید محض بود

۰۱م آذر ،

امام جمعه کرمانشاه نگاه حضرت سید الشهدا(ع) را به عاشورا نگاهی توحیدی و خالصانه عنوان کرد و گفت: صحنه عاشورا صحنه عشق بازی امام حسین (ع) با خدا بود و این رمز ماندگاری قیام عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علماء در جمع پرسنل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، با اشاره به این‌که «ترسیم فضای عاشورا و آنچه بر امام حسین(ع) گذشت برای ما امکان‌پذیر نیست» تصریح کرد: امام حسین (ع) در عرصه عاشورا و در سرزمین کربلا در مدت زمان کوتاهی همه هستی خود را در راه رضای خدا داد و درک این مساله برای ما پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال غیر ممکن است.

علماء تاکید کرد: ما حتی نمی‌توانیم فهم و تصور قابل قبولی از این اتفاق داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به این سخن پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «حسین از من است و من از حسینم»، گفت: این سخن پیامبر اکرم (ص) نشان دهنده این واقعیت انکارناپذیر است که امام حسین (ع) از همان چشمه نورانیتی که پیامبر (ص) برخوردار بوده است بهره‌مند شده‌اند. به این معنا که هر دو از سرچشمه وحی و نورانیت برخوردار شده‌اند.

علماء تمام عرصه کربلا و حقیقت عاشورا را توحید محض عنوان کرد و افزود: سید الشهدا (ع) وقتی که همه چیزش را در راه رضای خدا داد، در محشر عاشورا به سجده افتاد و شکر خدای را به جا آورد و این نشان دهنده دید توحیدی و خالصانه امام حسین(ع) می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «امام حسین (ع) قبل از عزیمت به کربلا از عاشورا و اتفاقات آن آگاهی کامل داشت» گفت: گواه این مساله این است که محمد بن حنیفه برادر امام حسین(ع) در نیمه‌های راه از ایشان خواست تا مسیرشان را به سمت دیگر تغییر دهند، اما امام که از اسرار غیب آگاهی داشتند به هیچ وجه سخن ایشان را نپذیرفتند.

علماء با اشاره به جایگاه امام حسین (ع) گفت: حضرت سید الشهدا(ع) عاشق شهادت بودند و با آگاهی در صحنه کربلا گام نهادند، چرا که هدفشان احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با تاکید بر این‌که «هر کس بر اساس جایگاه خود ارادت خود را به امام حسین (ع) ابراز می‌دارد» گفت: سینه زنان، زنجیر زنان، مداحان، مراجع تقلید و… هر یک به سهم خود و به اندازه وسع خود از عاشورا درس می‌گیرند و این رمز و راز همیشه زنده است.

علماء در پایان عمده موقوفات سراسر کشور را منسوب به امام حسین (ع) دانست و گفت: این از کرامات سید الشهدا(ع) است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.