امام خمینی(ره) رژیم صهیونیستی را ستون فقرات استعمار جدید و سمبل همه رذالت های شیاطین می دانست

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ‘محمود احمدی‌نژاد’ روز پنجشنبه در دیدار میهمانان خارجی بیست و سومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) افزود: امام راحل صهیونیست ها را سمبل استعمار، استکبار، برده داری و همه رذالت های تاریخی شیاطین می دانست.

وی با اشاره به اینکه چرا پس از گذشت ۲۳ سال از رحلت امام(ره) نام، یاد راه و عشق به امام خمینی(ره) فروزان‌تر و شکوفاتر از قبل است؟ گفت: همان‌طور که پیامبران الهی مبعوث شدند تا انسان‌ را در راه انجام مأموریت الهی‌شان کمک کنند و بشر را از خاک تا افلاک راهنمایی کنند، امام راحل نیز در عصر حاضر راه رسیدن به کرامت انسانی را به بشریت عرضه کرد و با گذشت زمان و بیدارتر شدن انسانها عشق به امام خمینی (ره) و راه و اندیشه او افزون تر می شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه انسان خلق شده است تا از دل پستی‌های مادی و از زمین تا اوج ملکوت بالا برود و خدایی شود، افزود: متاسفانه در طول تاریخ خودخواهان، مستکبران و شیاطین موجودیت، ارزش‌ها و حقیقت انسانی را زیر چرخ‌های خواسته‌های ضدانسانی خود متلاشی کردند و در دوره اخیر نیز دو اندیشه و مکتب مادی در جلوه مارکسیسم و لیبرالیسم، باقی مانده موجودیت انسان را متلاشی و او را به پایین‌ترین پرتگاه سقوط ساقط کردند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: در حالی که همه آرزوهای تاریخی میلیاردها انسان برای رسیدن به قله‌های کمال در حال دفن شدن بود و امید رسیدن به کمال، عدالت و آزادی نزد بشریت در آستانه تبدیل شدن به یاس بود، امام خمینی(ره) یک بار دیگر حقیقت انسان‌ها را به آنها بازشناساند و حقیقت و فطرت بشر را بیدار کرد و یکبار دیگر در عصر حاضر راه احیاء عظمت و کرامت انسانی را در برابر انسان‌ها قرار داد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امام خمینی(ره) این کار و مأموریت بزرگ را با اتکا به ایمان، عبودیت و اخلاص انجام داد، تصریح کرد: امام راحل خود به بالاترین مراتب انسانی، نائل شده و از همه قیدها و پستی‌ها رها شده بود که توانست بت سرمایه‌داری، مارکسیسم و شیطان‌های نو و کهنه خانه کرده در ذهن بشر امروز را در هم کوبیده و انسانیت انسان‌ها را از اسارت نجات دهد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مخاطب امام خمینی (ره) فطرت انسان‌ها بود و به همین دلیل هر جا هر انسان معتدل، کمال‌طلب و حقیقت‌جویی باشد، با حقیقت انسانی متجلی شده در وجود امام راحل آشنایی داشته و کمال او را کمال خود می‌پندارد.

رییس‌جمهور یادآور شد: امام خمینی(ره) برای نجات همه بشریت و نه تنها برای مسلمانان قیام کرد و همانگونه که خدا، پیامبران و ائمه صرفاً متعلق به مسلمانان، مسیحیان یا پیروان دیگر مذاهب نیستند، امام خمینی(ره) نیز متعلق به همه بشریت بود و امروز در ایران و منطقه همانقدر شناخته شده و محبوب است که در قلب آمریکای لاتین محبوبیت دارد.

وی تاکید کرد: هر روز که انسان‌ها آزاد‌تر و بیدارتر می‌شوند، امام خمینی(ره) بیشتر شناخته شده و محبوب‌تر می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه موضوع ماموریت پیامبران و ائمه، معرفی حقیقت انسانی و نشان دادن راه احیاء ‌این حقیقت است و موضوع قیام امام خمینی (ره) نیز همین مسأله بود، گفت: در مراسمی که موضوع آن امام خمینی(ره) است دیگر میهمان داخلی و خارجی نداریم، چرا که امام خمینی (ره) متعلق به همه بشریت است و به صرف اینکه در ایران زاده شده و زندگی کرد، محدود به ایران نمی شود.

وی یادآور شد: انسان‌های الهی فراتر از جغرافیا، رنگ و حتی مذهب متعلق به همه بشریت هستند و ایران نیز متعلق به همه انسان‌ها و خانه همه آزادیخواهان، عدالت‌طلبان و پیروان و طالبان عدالت، عشق و آزادی است.

رییس‌جمهور افزود: راهی که امام راحل در برابر انسانیت گشود راه نجات حقیقی است و منظور قیام امام (ره) برتری بخشیدن و مسلط کردن فرد، گروه یا قومی بر دیگران نبود، بلکه هدف آن حاکم کردن عدالت، تقوا و انسانیت بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه هر جا ایمان و عدالت‌طلبی وجود داشته باشد، امام راحل حضور دارد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) به تک‌تک انسان‌ها عشق می‌ورزید و حتی نسبت به دشمنانش کینه‌ای در دل نداشت و اگر با شیاطین و مستکبران به مقابله برخاست، فقط برای اصلاح آنان و کسب رضای الهی بود.

رییس‌جمهور به پایه‌گذاری روز قدس از سوی امام خمینی(ره) و احیای روحیه استکبارستیزی در میان آزادیخواهان و عدالت‌طلبان جهان اشاره و تاکید کرد: امام خمینی(ره) صهیونیست‌ها را سمبل استعمار، استکبار، برده‌داری و همه رذالت‌های تاریخی شیاطین می‌دانست و به خوبی دریافته بود که ستون فقرات استعمار جدید رژیم صهیونیستی است که به دنبال به اسارت کشیدن همه بشریت است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: امام خمینی(ره) پرچم نجات همه بشریت را برافراشت و نسبت همه انسان‌ها با امام، وابسته به میزان عشق آنان به امام(ره) و راه و اندیشه اوست و هرکس به راه و اندیشه امام پایبندتر باشد فارغ از فاصله جغرافیایی به او نزدیک‌تر است.

در این مراسم ‘محمدعلی انصاری’ دبیر ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام(ره)، ‘اقتدار محمدخان’ و خانم ‘قمر غفار’ از استادان دانشگاه‌های هند، ‘احمد ریا’ از فعالان سیاسی لبنانی و ‘مهدی حمزه اسلمان’ استاد علوم سیاسی از کویت به ایراد سخنرانی پرداختند و ضمن تمجید از شخصیت امام خمینی(ره) به خاطر پایه‌گذاری راه احیاء کرامت و تعالی و کمال انسان تأکید کردند که جمهوری اسلامی ایران همچنان راه امام راحل را ادامه می‌دهد.

‘اقتدار محمد خان’ استاد دانشگاه هند با بیان اینکه امام خمینی(ره) مدلی موفق از حکومت اسلامی را به جهان معرفی کردند، اظهار داشت: دشمنان سعی داشتند اینگونه القاء کنند که حکومت جمهوری اسلامی یک حکومت صرفاً شیعه است، اما عملکرد امام خمینی باعث شد، توطئه‌های آنان خنثی شده و همگان ببیند که نظام جمهوری اسلامی یک حکومت اسلامی واقعی است که قدرت اسلام را به رخ جهانیان خواهد کشید.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی با اقتدار راه امام خمینی (ره) را ادامه داده و دکتر احمدی‌نژاد مردی آهنین است که همواره و با توکل به خدا در هر رویدادی علیه جهان اسلام به عنوان اولین نفر به حمایت از مسلمانان پرداخته است.

خانم ‘قمر غفار’ استاد زبان فارسی در هند نیز در سخنانی گفت: همه دوستداران امام خمینی(ره) شخصیت ایشان را می‌ستایند و دشمنان مخالفان امام (ره) نیز به بزرگی و عظمت شخصیت ایشان معترفند.

وی افزود: همه مسلمانان امروز باید از شخصیت دکتر احمدی‌نژاد برای ایستادگی در مسیر حق و مقابله با دشمنان الگو بگیرند.

دکتر ‘مهدی حمزه اسلمان’ استاد علوم سیاسی دانشگاه کویت نیز با اشاره به حادثه انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: آن واقعه قلب همه ما را به لرزه وا داشت و ما در کویت نگران آینده انقلاب اسلامی بودیم، اما امام خمینی(ره) که رشته‌کوه‌های زاگرس و البرز در برابر شخصیت ایشان احساس کوچکی می‌کنند، در برابر این فاجعه فقط فرمودند ‘انا لله و انا الیه راجعون’ و این نحوه مواجهه قلب همه ما را آرام کرد.

وی تاکید کرد: ایران امروز به نسبت ایران ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسیار متفاوت است و کشوری مستقل، خودکفا و پیشرفته است که برای همه مسلمانان مایه عزت و افتخار بوده و همه ما از عظمت ایران به خود می‌بالیم.

۲۰۲۵ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۴۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.