امسال مقطع اول راهنمایی مردودی ندارد

جام جم آنلاین: مدیرکل راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفت: با برگزاری کلاس‌های جبرانی و امتحان مجدد، همه دانش آموزان مردودی اول راهنمایی به پایه بالاتر می‌روند.اولین برنامه‌های جدید آموزش و پرورش برای مقطع راهنمایی از سال تحصیلی ۹۳-۹۲ و با ورود دانش آموزان به پایه اول راهنمایی آغاز خواهد شد.

منوچهر فضلی خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعیین تکلیف دانش‌آموزان مردودی اول راهنمایی در سال تحصیلی جدید گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با برگزاری کلاس‌های جبرانی و آزمونهای مجدد، همه دانش آموزان به پایه بالاتر خواهند رفت و دانش آموزان را به حد نصاب نمره قبولی می‌رسانند.

کاهش آمار مردودی در پایه اول راهنمایی تحصیلی

مدیرکل راهنمایی تحصیلی آموزش و پرورش از کاهش آمار مردودی در پایه اول راهنمایی خبر داد و گفت: سال گذشته میزان قبولی بیش از ۹۷ درصد بود که آمار قابل قبولی است و در سال جاری نیز با برگزاری کلاس‌های جبرانی برای پایه اول این دانش آموزان به پایه دوم می‌روند.

آغاز برنامه‌های جدید مقطع راهنمایی از مهر ۹۲

وی درباره میزان قبولی دانش آموزان پایه دوم و سوم راهنمایی نیز تصریح کرد: آمار سال تحصیلی ۹۰ – ۸۹ هنوز احصاء نشده است، اما هر ساله شاهد رشد بیش از یک درصدی میزان قبولی هستیم.

فضلی‌خانی تصریح کرد: اولین برنامه‌های جدید آموزش و پرورش برای مقطع راهنمایی از سال تحصیلی ۹۳-۹۲ و با ورود دانش آموزان به پایه اول راهنمایی آغاز خواهد شد.

وی درباره ساماندهی نیروها و فضای آموزشی در مقطع راهنمایی اظهار کرد: مقرر شده فضاها به گونه‌ای مدیریت شود که والدین و دانش‌آموزان دچار مشکل نشوند و بر اساس گزارشات رسیده به این دفتر مشکل مادی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل راهنمایی تحصیلی آموزش و پرورش عنوان کرد: در ساماندهی فضاها اولویت با انتقال مدارس به نوبت صبح است و تعداد مدارسی که به نوبت صبح منتقل شده‌اند بسیار بیشتر از سال گذشته است؛ به طوری که تمامی مناطق و شهرستانها نوبت دوم مدارس را به صفر رسانده‌اند.

فضلی‌خانی با بیان اینکه در انتقال مدارس راهنمایی به صبح اولویت با مدارس دخترانه است، اضافه کرد: ساماندهی فضا به گونه‌ای خواهد بود که برای دانش آموزان و خانواده‌ها کمترین تبعات را داشته باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.