املت قارچ در مایکروویو

گردآوری شده توسط گروه آشپزی ممتاز نیوز

نخود فرنگی را با مقداری آب داخل ظرف در بسته داخل دستگاه با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت پنج دقیقه قرار می‌دهیم. پیاز را با روغن و کمی نمک در ظرفی با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت چهار دقیقه در مایکروویو حرارت می‌دهیم

 املت قارچ در مایکروویو

مواد لازم :
تخم‌ مرغ= سه عدد
پیاز نگینی خرد شده = یک عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی نگینی خرد شده =از هر کدام ۱/۴عدد
قارچ ورقه شده =۱۰۰ گرم
کره =۵۰ گرم
نخود فرنگی =چهار قاشق غذاخوری
روغن = دو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پاپریکا =به میزان لازم

طرز تهیه :
نخود فرنگی را با مقداری آب داخل ظرف در بسته داخل دستگاه با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت پنج دقیقه قرار می‌دهیم. پیاز را با روغن و کمی نمک در ظرفی با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت چهار دقیقه در مایکروویو حرارت می‌دهیم سپس فلفل دلمه‌ای را به آن افزوده و با همان قدرت سه دقیقه زمان می‌دهیم. قارچ را نیز اضافه کرده و با قدرت ۱۰۰ درصد سه دقیقه حرارت داده و بعد از دستگاه خارج می‌کنیم.

بعد نخودفرنگی را به مواد اضافه می‌کنیم، نمک، فلفل و پاپریکا را افزوده و می‌گذاریم تا کمی خنک شود. بعد تخم‌مرغ زده شده را می‌افزاییم. در ظرف گودی کره آب شده را می‌ریزیم و مایه املت را داخل ظرف ریخته و روی سه پایه بلند دستگاه قرار داده و از سیستم ترکیب گریل با مایکروویو با قدرت ۴۰ درصد به مدت پنج دقیقه زمان می‌دهیم. یک سمت املت را روی سمت دیگر آورده و در صورت دلخواه از سیستم گریل استفاده می‌کنیم تا کمی روی املت طلایی شود. می‌توانید با سبزی‌های تفت داده و سس قرمز املت را تزیین کنید.

آشپز آنلاین

آشپزی و شیرینی پزی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.