امنیت اصل اول در جذب سرمایه گذاری خارجی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه، یکی از مهمترین اصول درجذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت: برقراری امنیت لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی به بهبود و رشد سرمایه گذاران خارجی کمک می کند.

عباسعلی ابونوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: باید با تشویق سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در کشور، سرمایه ها را به سمت بخش هایی که نیازمند سرمایه هستند، مانند کشاورزی و تولیدات داخلی هدایت کرد.
وی همچنین در ادامه افزود: زمانی که امنیت سرمایه گذاری در کشور تضمین و بستر قانونی لازم، فراهم شود سرمایه گذاران بین المللی میل و رغبت بیشتری برای حضور دراینگونه بازارها خواهند داشت.
این کارشناس مسائل اقتصادی همچنین با تاکید بر اینکه سرمایه خارجی وارد کشوری خواهد شد که امنیت لازم برای آن تضمین و درجه ریسک پذیری آن پایین باشد، تصریح کرد: با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران خارجی و کاهش ریسک می توان به جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی کمک کرد.
ابونوری در پایان با اشاره به اینکه تامین امنیت سرمایه، یکی از مهمترین اصول در جذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت: برقراری امنیت لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی به بهبود و رشد بیشتر سرمایه گذار خارجی کمک می کند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.