امکان کنترل مغز با استفاده از نور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از فاوا نیوز در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱، فاوانیوز: تلاش دانش مندان برای کنترل مغز نمونه های آغازین حیوانی با استفاده از نور قدم دیگری برای نزدیک شدن تکنولوژی iبه علوم زیستی است.

به گزارش تفسیری فاوانیوز از صفرویک iبه نقل از پایگاه اینترنتی technologyreview.com متخصصین اپتوژنتیک توانسته اند با استفاده از نور نورون های سیستم عصبی میمون ها را تحریک نمایند. با این روش شاید بتوانیم iبه مکانیسم جریان شناخت مغزی در انسان دست پیدا کنیم یا بلکه حتی بتوانیم مشکلات ناشناخته ی مغزی را کشف و درمان نماییم. متخصصین برای تحریک نورون با استفاده از ویروسی ژنی را وارد سلول های مغز می نمایند.

این ویروس پروتئینی حساس iبه نور تولید می نماید که بسته iبه نوع خود iبه رنگ های مختلف نور که از فیبرهای نوری داخل مغز ساطع می گردد واکنش نشان می دهد و اسباب تغییراتی در سیستم عصبی انسان می گردد. این علم فقط هفت سال است که شکل گرفته است و  iبه متخصصین امر کمک می نماید مدارهای نورونی متشکل از نورون ها را تشخیص بدهند. این مدارها هستنمد که احساس ها و رفتارهای انسان را تعیین می نمایند و در مواردی که خطا نمایند iبه اصطلاح پزشکی فرد مبتلابه بیماری های عصبی و روانی نظیر افسردگی و پارکینسون است. این تست پیشا روی موش ها موفقیت آمیز بوده است و iبه این سبب در این فاز روی میمون ها آزمایش می گردد. iبه این میمون ها آموزش دادند با دیدن اشاره ی دست iبه یک صفحه نگاه نمایند.

بعد از اعمال نو.ر میمون ها می توانستند با سرعت بیش تری این کار را بکنند و وقت عمل نمودشان iبه وضوح کاهش یافته بود و می توان گفت هوش مندانه iبه حرکت دست آموزش دهنده شان پاسخ می دادند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.