امید به زندگی در مبتلایان به سرطان افزایش یافته است

۱۱خردادماه،
ممتاز نیوز : لطف‌الله محرابی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان پروستات از جمله سرطان‌های بسیار مهم و شایع است که می‌تواند سبب انسداد دستگاه ادراری به سایر اعضاء و بافت‌های بدن شود.

وی با بیان اینکه سبب دقیق سرطان پروستات همانند اغلب سرطان‌های دیگر مشخص نیست اظهار داشت: عواملی همچون زمینه ژنتیکی، عوامل هورمونی، نوع رژیم غذایی، افزایش سن و بعضی دیگر از عوامل  به عنوان دلایل احتمالی بروز سرطان پروستات شناخته شده‌اند.

محرابی با اشاره به اینکه سرطان پروستات جزء کشنده‌ترین انواع سرطان در جهان است تصریح کرد: اغلب مبتلایان به این سرطان تا مراحل پیشرفته بیماری خود متوجه مشکل خود نمی‌شوند و در واقع هنگامی آگاهی می‌یابند که سرطان پروستات به مراحل نهایی خود رسیده و به قمست‌های دیگر بدن نیز گسترش یافته است.

وی گفت: انجام معاینات و آزمایش‌های منظم و دوره‌ای به ویژه در سنین پس از ۶۰ سالگی، می‌تواند بیماری را در مراحل ابتدایی بیماری تشخیص داده و اثر بخشی درمان را افزایش دهد.

محرابی تاکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهد که امید به زندگی و شانس بقاء در مبتلایان به سرطان پروستات، به سبب توجه بیشتر به این بیماری، تشخیص به موقع و درمان زود هنگام آن افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در واقع تشخیص سرطان پروستات در مراحل اولیه احتمال بهبود مبتلایان را افزایش داده و سبب درمان این بیماری خواهد شد.

محرابی خاطر نشان کرد: انجام معاینات و آزمایش‌های منظم و دوره‌ای، علاوه بر افزایش امکان تشخیص زود هنگام اختلال و بیماری ایجاد شده و امکان درمان بیماری، هزینه‌های سنگین پیگیری و درمان ار که به بیماران و خانواده‌های آنها، جامعه و سیستم بهداشتی و درمانی تحمیل می‌شود را نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Zahra soltani:

    مبتلا به سرطان خون هستم از لحاظ روحی ضعیف شده ام تحمل هیچ چیزی را ندارم باید چه کاری انجام دهم تا از این حالت دور شوم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.