خال‌ های پوستی را برندارید

به گزارش ممتازنیوز، دکتر نوید بوذری فوق تخصص جراحی پوست در حاشیه کنگره بین‌المللی پوست، مو و لیزر و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در ایران آمار دقیقی از مبتلایان به سرطان پوست در دسترس نیست، افزود: از آنجا که ایرانی‌ها پوست تیره‌تری دارند و پوست تیره نسبت به سرطان مقاوم‌تر است، از دیگر کشورهای جهان مبتلایان کمتری دارد.
 
به گفته وی بدخیم ترین نوع سرطان که سرطان ملانوم است بیشتر در جوانان مشاهده می‌شود و راه تشخیص آن مشاهده خال‌های بدن بیمار است.
 
دکتر بوذری ادامه داد: به همین منظور از آنجا که بیشتر خالهایی که در بدن داریم یا هنگام تولد ظاهر شده یا در سی سال اول زندگی در بدن به وجود می‌آیند به همین منظور هر فردی باید خال‌های بدنش را شناخته و نسبت به تغییرات آن بی‌توجهی نشان ندهد.
 
وی با تاکید بر اینکه تنها باید خال‌هایی را برداشت که از نظر ابعاد ظاهری و رنگ تغییر پیدا کرده‌اند، افزود: به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که افراد برای زیبایی خالهای پوستی‌شان را بردارند.
 
به گفته دکتر بوذری شایع ترین سرطان در جهان سرطان پوست است که از نظر تعداد مبتلایان در چند سال اخیر بالاترین رشد را داشته است و اکنون از آن به عنوان سرطان پوست نام می‌برند.
 
وی در خصوص دلایل افزایش سرطان پوست در بین مردم اظهار کرد: ظرف ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته به خاطر تغییراتی که در عادات مردم رخ داده و اعمالی مانند برنزه کردن و آفتاب گرفتن در ساحل که بین مردم باب شده، این سرطان به شدت افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که در آمریکا از هر ۱۰۰ نفر ۳۰ نفر در طول عمرشان به سرطان پوست مبتلا می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه نتیجه آغاز یک رفتار غلط، چهل تا ۵۰ سال بعد مشخص می‌شود، افزود: طی چند سال گذشته تعداد دستگاه‌های سولاریوم افزایش پیدا کرده که در سال‌های بعد به همین دلیل می‌توان شاهد سرطان‌های بیشتری بود.
 
این متخصص پوست در پایان اظهار کرد: تنها با آموزش و اطلاع رسانی می‌توان از افزایش سرطان در بین مردم جلوگیری کنیم.


جدیدترین مقاله های بهداشت و سلامت
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.