امیرعبداللهیان اعلام کرد: مخالفت صریح ایران با هرگونه تغییر ژئوپلیتیک و مرزهای منطقه

در دیدار امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در نیویورک ، طرفین در مورد آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و منطقه قفقاز تبادل نظر کردند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات ، ضمن مرور آخرین روند تحولات در روابط دوجانبه در عرصه های مختلف، رفت و آمدها و انجام توافقات دو کشور را در یکسال اخیر مثبت و در مسیر پیشرفت ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان، با اشاره به برخی گزارشات و شواهد در مورد جابجایی ها در منطقه قفقاز ، موضع صریح جمهوری اسلامی ایران را در مخالفت صریح و قطعی با هر گونه تغییر ژئوپلیتیک و مرزهای منطقه مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران در رایزنی با مقامات دو کشور جمهوری  آذربایجان و جمهوری ارمنستان آماده کمک به طرفین مناقشه برای حل مسالمت امیز اختلافات میان آنها است.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان  نیز در این ملاقات، با تاکید بر موضوعات مطروحه در مناسبات دوجانبه ، بر اهمیت رایزنی ها و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

وی ضمن رد ادعاهای مربوط به تغییرات در ژپوپلیتیک منطقه، علاقمندی کشورش برای حل سریعتر مناقشات ارضی و مرزی با ارمنستان  در چارچوب همکاری درون منطقه ای را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.