ایران مخالف تغییر ژئوپلتیک در قفقاز است

رئیس جمهور شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح دانست و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک در قفقاز است.

ایران مخالف تغییر ژئوپلتیک در قفقاز است

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان» با اشاره به پیوندهای تاریخی دو کشور، گفت: ایران و منطقه قفقاز جنوبی پاره‌های تاریخی و فرهنگی یکدیگر هستند.
رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و تقویت روابط، اهمیت و اولویت بالایی برای گسترش تعاملات و همکاری‌ها با منطقه قفقاز جنوبی قائل است.
رئیسی با تأکید بر حمایت کشورمان از تمامیت ارضی و مرزهای تاریخی کشورهای منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تغییر ژئوپلتیک یا حضور نیروهای نظامی غربی در قفقاز است، چرا که حضور بیگانگان نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث بروز مشکلات جدید هم می‌شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه شناسایی متقابل تمامیت ارضی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح است، تصریح کرد: مرزهای دو کشور باید هر چه سریع‌تر از فضای امنیتی فاصله گرفته و به مرزهای اقتصادی تبدیل شود.
رئیسی در ادامه با مرور روابط دو جانبه بر تسریع در اجرای توافقنامه‌های میان ایران و ارمنستان تاکید کرد.
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی گزارش مفصلی از روند و آخرین وضعیت گفتگوها و مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان ارائه داد.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.