امیرعبداللهیان: تبادلات تجاری با ایروان بیش از ۴۳ درصد افزایش داشته است

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به ارمنستان عنوان کرد که در جریان این سفر، سندی برای همکاری‌های بلندمدت میان تهران و ایروان ترسیم خواهد شد.

امیرعبداللهیان: تبادلات تجاری با ایروان بیش از ۴۳ درصد افزایش داشته است

به گزارش ممتاز نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه در بدو ورود به ارمنستان گفت: به همراه وزیر محترم امور خارجه ارمنستان امروز در ایروان هستیم. طبعا از فرصت حضورمان برای مرور موضوعات مناسبات دوجانبه که در دستور کار دو کشور است، استفاده خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان هم موضوعات فراوانی را برای همکاری مشترک در این منطقه دارند، هم نگرانی‌های مشترکی دارند که برای یافتن راه‌حل‌ آن‌ها تلاش می‌کنیم. ما در این سفر و در گفت‌وگوهایی که خواهیم داشت به دنبال ترسیم مسیر همکاری‌های بلندمدت بین دو کشور هستیم. پیش از این با همکاری وزیر امور خارجه ارمنستان به توافق رسیدیم و برای همکاری‌های بلندمدت، نقشه راه و سندی در جریان این سفر ترسیم خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان افزود: طبعا ما مخالف حضور بیگانگان در این منطقه هستیم؛ چه در آذربایجان، چه در ارمنستان. فرصتی است که موضوعات راهبردی همکاری‌های مشترک منطقه‌ای را یک بار دیگر در جریان این سفر با مقامات عالی رتبه ارمنستان و با همتای خودم مورد بحث بررسی قرار بدهیم.

وی در انتها گفت: خرسندم که در یک سال گذشته در راستای تقویت سیاست همسایه محور بودن دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، حجم تبادل تجاری تهران و ایروان در مقایسه با سال گذشته بیش از ۴۳.۵ درصد افزایش یافته که البته با توجه به ظرفیت‌های موجود این حجم هنوز نقطه نظر ما را تامین نکرده و ما امیدوار هستیم تا بتوانیم سطح بالاتری از تبادلات تجاری بین دو کشور را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.