امیر زرگری: دوپینگ در ایران نمی‌صرفد!/ قبول شروط تیم فرانسوی برایم بسیار سخت بود

۳۰ آبان ،

31848.jpg

رکابزن لژیونر ایران با وجود داشتن پیشنهاداتی از تیم‌های خارجی، تمایل دارد به تیم دانشگاه آزاد اسلامی بپیوندد.

امیر زرگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از شرایط تیم فرانسوی که پیش از این در آن رکاب می‌زدم، این بود که در طول فصل نمی‌توانم بیش از یک یا دو مرتبه به ایران مسافرت کنم و قبول این موضوع برای من بسیار سخت بود، بنابراین تصمیم گرفتم در فصل تازه دیگر با این تیم قرارداد نبندم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از دو تیم چینی و ترکیه‌ای و تیم دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاداتی را دریافت کرده‌ام و تا ۱۰ روز آینده در مورد آنها تصمیم گیری می‌کنم، اما اگر شرایط تیم دانشگاه آزاد اسلامی مناسب باشد، بیشتر تمایل دارم برای این تیم رکاب بزنم.

زرگری با اشاره به پایان فصل مسابقات دوچرخه‌سواری گفت: در حال حاضر مشغول انجام تمرینات بدنسازی و دوچرخه‌سواری هستم و خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کنم، همچنین احتمال دارد در بهمن ماه در تور مالزی نیز شرکت کنم.

رکابزن لژیونر ایران با بیان این که امسال ضربه بسیاری به دوچرخه‌سواری ایران وارد شده است، تصریح کرد: هر سال برگزاری چهار مسابقه بین‌المللی را در برنامه داشتیم، اما امسال حتی یکی از آنها برگزار نشد و در حال حاضر نیز تیم ملی ایران در رده بندی آسیا، در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارد. از سوی دیگر با وجود این که اساس کار فدراسیون دوچرخه‌سواری، تیم‌های باشگاهی است، اما آنها را مورد حمایت قرار نمی‌دهد.

وی افزود: اگر فدراسیون قوی عمل کند، مشکل پخش مستقیم مسابقات، جذب اسپانسر و مشکلات دیگر حل می‌شود، در غیر این صورت روزی همین اسپانسرهای باقی مانده نیز حمایت خود را قطع می‌کنند.

زرگری در پایان درباره مطرح بودن بحث دوپینگ در دوچرخه‌سواری ایران نیز بیان کرد: در ایران مسابقات بسیاری برگزار نمی‌شود و چند مسابقه لیگ نیز ارزش انجام دوپینگ را ندارد. پس کسی دوپینگ می‌کند که انجام این کار برای وی صرف داشته باشد. از سوی دیگر وادای ایران در تمام مسابقات و اردوها به شدت مساله دوپینگ را کنترل و پیگیری می‌کند. در اروپا نیز در کشوری مانند فرانسه به شدت این موضوع را کنترل می‌کنند و سال قبل از من نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ مرتبه تست دوپینگ گرفته شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.