امیر مهدیزاده قهرمان کاراته جهان شد

۰۴م آذر ،

4[12].jpg

امیر مهدیزاده با شکست حریف برزیلی‌اش قهرمان وزن ۶۰ – کیلوگرم کاراته جهان شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به فرانسه، در ادامه مسابقات کاراته قهرمانی جهان در فرانسه، در مبارزه فینال وزن ۶۰- کیلوگرم کومیته انفرادی امیر مهدی زاده ساعت ۱۴:۳۵ به وقت تهران روی تاتامی رفت و با پیروزی مقابل داگلاس سانتوس براس از برزیل اولین مدال طلای کاروان ایران را در مسابقات جهانی به خود اختصاص داد.

در ابتدای مسابقه فینال، هر دو کاراته کا حملاتی داشتند ولی تا ۳۰ ثانیه امتیازی رد و بدل نشد. حدود یک دقیقه و ۳۰ ثانیه قبل بود که مهدیزاده اولین امتیاز را گرفت اما برزیلی روی یک ضد حمله نتیجه را مساوی کرد. در ادامه، داگلاس سانتوز ۲ ضربه دیگر زد و ۳ بر یک پیش افتاد.

مهدیزاده در ۳۸ ثانیه به پایان مسابقه یک امتیاز را جبران کرد و در حالی که ۴ ثانیه با شکست فاصله داشت با یک ضربه تماشایی دیگر نتیجه را به تساوی ۳ بر ۳ کشاند. در پایان این مسابقه که به تساوی ۳-۳ رسیده بود، داوران فرد قهرمان را تعیین کردند که ۴ رای داوران در مقابل یک رای به نفع مهدیزاده بود تا این کاراته کای ایران نشان با ارزش طلای جهان را بر سینه زند. این تغغیر نتیجه و قهرمانی مهدیزاده با تشویق بسیار تماشاگران فرانسوی همراه شد.

مهدیزاده زاده با این مدال طلا جایزه ویژه ۲۰ میلیون تومانی فدراسیون کاراته را هم به دست آورد.

امیر مهدی زاده برای رسیدن به بازی نهایی این وزن، ابتدا “مخسیوف” ازبکستانی را ۳ بر یک شکست داده بود. در دور دوم لاکاناتا نماینده مالزی را ۳ بر صفر برد.

در دور سوم مقابل “رندون” قهرمان قاره امریکا از کلمبیا با نتیجه ۲ بر صفر پیرزو شد. مهدی زاده در مبارزه چهارم مقابل کایا از ترکیه قرار گرفت و ۷ بر ۳ پیروز شد.

این کاراته کای ۲۳ ساله قمی که شاگرد غلامرضا دباغیان سرمربی اسبق تیم ملی بزرگسالان است در مبارزه نیمه نهایی برای رسیدن به فینال ” آنتیچ ” از صربستان را شکست داد.

در کارنامه این حریف برزیلی نشان طلای ۲۰۱۰ و یک نشان برنز ۲۰۰۸جهان دیده می گردد.

محمد علی از مصر و آنتیچ از صربستان مقام سوم مشترک این وزن را به خود اختصاص دادند.

تیم کاراته ایران در دو دوره قبل مسابقات جهانی ۲۰۰۸ ژاپن و ۲۰۱۰ صربستان به ترتیب یک مدال برنز و یک مدال نقره کسب کرده بود.

تیم کاراته ایران در مسابقات جهانی فرانسه هنوز هم شانس کسب طلا دارد، جایی که حدود ۳۰ دقیقه دیگر سعید احمدی در وزن ۶۷- کیلوگرم مقابل محمد الحنافی قرار خواهد گرفت.

حسین روحانی کاراته کای قبلی ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم هم یک بار مقام قهرمانی جهان را در مسابقات جهانی ۲۰۰۶ فنلاند کسب کرده است.

بهترین مقام کاراته ایران به سال ۲۰۰۶ در مسابقات جهانی فنلاند بازمی گردد که تیم ایران با دو طلا و دو برنز در جای پنجم قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.