انتشار تازهترین آمار تولید خودرو در ایران

۰۳م اسفند ،

انتشار تازهترین آمار تولید خودرو در ایران

تازهترین آمار تولید انواع خودرو در ایران مربوط به دی‌ماه سال جاری و ۱۰ ماهه امسال انتشار یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از ایسنا،  براساس تازهترین آمارهای به دست آمده، تولید انواع خودرو در دیماه امسال ۴۷ درصد نسبت به دیماه سال قبل کاهش یافته است به‌گونه‌ای که تولید این محصولات از ۱۴۶ هزار و ۱۳۵ دستگاه در دی ماه سال قبل به ۷۷ هزار و ۴۲۰ دستگاه رسیده است.

در این مدت تولید انواع خودروی سواری نیز ۴۶٫۸ درصد افت نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که تولید این محصول از ۱۲۲ هزار و ۲۳۲ دستگاه در دی ماه سال ۹۰ به ۶۴ هزار و ۹۸۴ دستگاه رسیده است.

دی ماه امسال تولید انواع وانت نیز با کاهش ۴۳٫۳ درصدی از ۲۰ هزار و ۲۷۶ دستگاه در دی ماه سال قبل به ۱۱ هزار و ۴۹۸ دستگاه رسیده است.

تولید انواع مینی‌بوس، ‌میدل باس و اتوبوس نیز با کاهش ۸۴٫۸ درصدی از ۴۳۴ دستگاه به ۶۶ دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت ۷۲٫۶ درصدی را تجربه کرده است به‌گونه‌ای که تولید این محصول از ۳ هزار و ۱۷۸ دستگاه به ۸۷۲ دستگاه کاهش یافته است.

دیماه امسال تولید انواع خودروهای سواری در شرکت ایران خودرو ۴۵ درصد، پارس خودرو ۶۶٫۷ درصد، خودروسازی راین ۸۷٫۱ درصد، سایپا ۴۱ درصد و کرمان موتور صد درصد کاهش یافته و در خودروسازی مدیران ۵۱٫۷ درصد افزایش یافته است.

در ۱۰ ماهه امسال نیز تولید انواع خودرو در کشور افت ۴۶٫۳ درصدی را تجربه کرده است به‌گونه‌ای که تولید این محصول از یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۲۷۵ دستگاه در ۱۰ ماهه سال قبل به ۷۵۳ هزار و ۹۴۴ دستگاه در ۱۰ ماهه امسال کاهش یافته است.

تولید انواع سواری نیز در ۱۰ ماهه امسال با افت ۴۶٫۶ درصدی از یک میلیون و ۲۱۰ هزار و ۵۰۹ دستگاه به ۶۴۶ هزار و ۹۲۴ دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع وانت نیز با افت ۴۲٫۸ درصدی از ۱۵۹ هزار و ۸۸۹ دستگاه به ۹۱ هزار و ۴۴۹ دستگاه رسیده است.

تولید انواع مینی‌بوس، میدل باس و اتوبوس نیز با افت ۸۲٫۲ درصدی از ۵ هزار و ۲۷۰ دستگاه به ۹۳۹ دستگاه رسیده است. کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت تولید ۴۹٫۵ درصدی را در ۱۰ ماهه امسال تجربه کرده‌اند به‌گونه‌ای که تولید این محصولات از ۲۸ هزار و ۹۶۹ دستگاه به ۱۴ هزار و ۶۳۲ دستگاه رسیده است.

جمعه ۴ اسفند   ۱۲:۱۹

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.