انتقاد امین از رقابت ناسالم بیمه‌‌ها

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: رئیس کل بیمه مرکزی از رقابت ناسالم شرکت‌های بیمه انتقاد کرد و گفت: سهم پرتفوی صنعت بیمه در اقتصاد به یک و نیم درصد هم نمی‌رسد.

محمد ابراهیم امین پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بیمه دانا با تاکید بر اینکه انتظارات و توقعات از صنعت بیمه بسیار بالا و بجا است اظهار داشت: انتظار در سطح مردم از صنعت بیمه مانند کره، ژاپن و اروپاست.وی افزود: ضوابط، کارکرد و رویکرد شرکت‌های بیمه تناسبی با این توقعات ندارد و باید آسیب‌شناسی شود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر اینکه خدمات و کالا در یک اقتصاد رقابتی با کیفیت عرضه می‌شود گفت: صنعت بیمه نیز مشمول این طرح می‌شود. بنابراین باید صنعت بیمه را رقابتی کرد.وی با بیان اینکه سهم پرتفوی صنعت بیمه از اقتصاد ملی به یک و نیم درصد هم نمی‌رسد تصریح کرد: باید اصول، مبانی و معیارهای حاکم برای فعالیت در صنعت بیمه اصلاح شود.رئیس کل بیمه مرکزی ضمن اشاره به اینکه صنعت بیمه از رقابت‌پذیرترین صنعت‌ها در کشور است ادامه داد: گرچه مالکیت تعیین کننده نحوه عملکرد در صنعت بیمه نیست؛ در شرایط تازه باید به سمتی برویم که اداره بنگاه‌ها بر مبنای و اصول خود قرار گیرد.

امین بهبود بنگاه‌های اقتصادی را سبب بهبود اقتصاد ملی دانست و گفت: بیمه مرکزی تنها در احراز صلاحیت مدیران شرکت‌های بیمه اعمال نظر و دخالت می‌کند؛ اگر از بیمه مرکزی در جایی دعوت به دخالت شود به مصلحت این صنعت نیست که وارد بنگاه‌داری شود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر اینکه در بازار بیمه رقابت بین شرکت‌ها وجود دارد اما عملکرد ناسالم است تصریح کرد: توقع از مدیران شرکت‌های بیمه این است که حرفه‌ای عمل کنند یعنی در ارائه نرخ و شرایط بازار اکچوری را رعایت کنند.وی با تاکید بر اینکه نرخ‌های اعلام شده از سوی شرکت‌های بیمه باید فنی باشد افزود: بعضی شرکت‌های بیمه به جای بنگاه‌محوری پورتفوی محور می باشند؛ امید است مدیران تازه شرکت‌های بیمه توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بعضی شرکت‌های بیمه خدمات بیمه ۱۰ الی ۱۵ ساله می‌فروشند بر همین اساس باید این خدمات تضمین شوند در غیر این صورت خطرناک خواهد بود، مدیران این شرکت‌ها باید ۱۵ سال آینده هم به تعهدات خود عمل کنند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.