انتقاد روسها از کمک تسلیحاتی به گروههای مسلح/ اردن ناتوان از پذیرش آوارگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی ، “سمیح المعایطه” وزیر مشاور دولت اردن در امور رسانه اعلام کرد: اردن یکی از قربانیان بحران سوریه است و وقت آن فرا رسیده است که دنیا برای پذیرش بیشتر آوارگان سوری به اردن کمک کند.

وی افزود: افزایش تعداد بیشتری از آوارگان سوری، فشار زیادی را بر بودجه اردن وارد کرده است.

از سوی دیگر “جفر حسان” وزیر برنامه ریزی اردن نیز گفت : در حال حاضر نمی توانیم آوارگان بیشتری را بپذیریم و اردن به تنهایی نمی تواند این بار را تحمل کند.

وی بیان کرد: احتمال می دهیم که تعداد آوارگان بیشتری به اردن وارد شوند و از کشورهای کمک کننده می خواهیم که به اردن در این باره کمک کنند.

از سوی دیگر گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: تهدیدهای گروههای مسلح سوری علیه هواپیماهای غیر نظامی در سوریه در نتیجه تحویل غیر مسئولانه سلاح به آنهاست.

وی در صفحه تویتر خود نوشته است : گروههای مسلح سوری تهدید به سرنگونی هواپیماهای غیر نظامی کرده اند و این به سبب تحویل سامانه دفاع هوایی قابل حمل بر روی کتف به شکل غیر مسئولانه است.

شایان ذکر است که گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه اخیرا به هواپیماهای غیر نظامی درباره استفاده از فرودگاههای دمشق و حلب و حمله به آنها هشدار داده بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.