انتقاد شدید جزایری از عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور در موضوع عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جزایری در سخنانی پیرامون برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی با بیان این مطلب گفت: حفظ ظواهر اسلامی و انقلابی در ام القرای جهان اسلام موضوعی است که توسط مسئولان و مدیران در سطوح مختلف باید جدی گرفته شود و نباید در برابر بی قانونی، بی نظمی، هنجار شکنی سکوت اختیار کرد.

وی افزود: امر حفظ حجاب و عفاف در جامعه جزو قوانین لازم الاجرا است و افراد بنا به سلایق شخصی حق تضعیف آن را ندارند. ضمن آنکه مدیران جامعه اسلامی موظفند نسبت به اجرای احکام و شریعت اهتمام و تعصب داشته باشند.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: متاسفانه در مراکزی که مسئولیت دارند در امر حجاب و عفاف برنامه ریزی و صحنه گردان کنند به وضوح کم کاری و حتی بی تفاوتی مشاهده می شود. مدیران سهل انگار در پیشگاه خدای متعال مواخذه خواهند شد.

جزایری با نام بردن از بعضی دستگاه ها و سازمان ها از جمله وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش عالی، نقش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را برجسته خواند و گفت: دستگاه های مسئول در امر حجاب و عفاف باید در مورد کوتاهی های خود در این مسئله مهم به دبیرخانه عالی انقلاب فرهنگی پاسخگو می بودند.

جزایری تاکید کرد: موضوع حجاب و عفاف دو جنبه مهم دارد و صرفنظر از اینکه یک موضوع فرهنگی و شناختی است، جنبه دیگر آن در راستای جنگ نرم توجیه و تبیین می شود. بگونه ای که روزانه، ساعات متمادی شبکه های ماهواره ای در رسانه های معاند در خصوص تضعیف این امر مهم تبلیغ و ترویج بی بند و باری می کنند و لذا هر گونه سهل انگاری و بی تفاوتی در برابر این هجمه دشمن، وادادگی در برابر جمله بحساب می آید.

جزایری افزود: نظام وظیفه دارد و شهروندان را از خطرات پیرامونی آگاه نماید و لذا مدیران و مسئولان در برابر خطر بی حجابی و بی عفتی مسئولیت دارند و چنانچه هر یک از وزرا، معاونین وزارتخانه ها و روسای سایر سازمان ها و دستگاه های مربوطه به وظیفه خود عمل نکنند در برابر خدای متعال و در برابر قوانین و مقررات پاسخگو خواهند بود.

سردار جزایری ضمن قدردانی از کلیت آنچه ناجا در این زمینه انجام می دهد اضافه کرد: چنانچه سایر دستگاه های مسئول مشابه نیروی انتظامی به وظایف خود در امر حجاب و عفاف عمل می کردند امروز شاهد بروز و ظهور برخی از مشکلات موجود در این زمینه نبودیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.