انتقاد شدید رقیب جمهوریخواه اوباما از موضع نرم وی در قبال ونزوئلا

این خبرگزاری افزود: ونزوئلا تحت رهبری هوگو چاوز یک منتقد علنی سیاست آمریکا، مناسبات نزدیک خود را با کوبا و ایران دشمنان واشنگتن توسعه داده است.

رامنی در بیانات شدید اللحن خود با اشاره به اینکه کم اهمیت شمردن تهدید حکومتی که علنا نسبت به ما سوء نیت نشان می دهد ناراحت کننده است؛ افزود: این موضع اوباما حیرت آور و تکان دهنده است.

اظهارات رییس جمهوری امریکا در مورد ونزوئلا در مصاحبه با شبکه اسپانیایی زبان ‘ امریکا ته وه ‘ ایراد شد که اواخر سه شنبه از این شبکه پخش گردید.

اوباما گفت : در کل احساس من این است که آقای چاوز طی چند سال گذشته ضربه ای جدی به امنیت ملی ما نزده است.

ایران که به دلیل برنامه هسته ای بحث برانگیزش در معرض حمله غرب قرار دارد ، در صدد برقراری روابط سیاسی و اقتصادی نزدیکتر با کشورهای دورتر از جمله بسیاری از کشورهای امریکای لاتین بر آمده است.

چاوز یک رهبر تندرو که تاکنون از زمان به قدرت رسیدن خود در سال ۱۹۹۹ چندین بار از تهران دیدار کرده؛ تحریم های شدید اعمال شده علیه ایران را مورد انتقاد قرار داده است.

رامنی مدعی شد : هوگو چاوز مامنی برای سران قاچاق مواد مخدر ایجاد کرده و سازمان های تروریستی منطقه ای را که امنیت ما و متحدانمان از قبیل کلمبیا را مورد تهدید قرار داده اند تشویق کرده و به تقویت مناسبات نظامی با ایران و کمک به این کشور برای فرار از تحریم ها پرداخته و به حزب الله اجازه حضور در محدوده مرزهای کشورش را داده است.

مترجمام ۱۴۰۳ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۶۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.