انتقاد پیونگ یانگ از رزمایش آمریکا و کره جنوبی/ تحریم ها یک سال دیگر تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری KCNA کره شمالی گزارش داد که این کشور روز گذشته ضمن انتقاد از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در هفته جاری اعلام کرد که این اقدام نقض توافقنامه صلح موقت ۱۹۵۳ است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد این رزمایش مشترک پنجشنبه و جمعه در آبهای شبه جزیره کره برگزار می شود و در آن ناوهای رزمی ایالات متحده شرکت می کنند.

کره شمالی بار دیگر آمریکا را به اقدامات تحریک آمیز متهم کرده و تاکید کرد: ایالات متحده با این اقدامات بار دیگر باعث افزایش تنش نظامی در شبه جزیره کره شده است.

خبر دیگر اینکه باراک اوباما روز دوشنبه از آنچه تهدید جدی کره شمالی علیه امنیت ملی آمریکا خواند، از تصمیم خود برای تمدید تحریم ها علیه کره شمالی به مدت یک سال دیگر خبر داد.

اوباما در گزارشی به کنگره اعلام کرد که تحریم ها علیه کره شمالی را به دلیل خطرات گسترش سلاح های هسته ای در شبه جزیره کره و رفتار پیونگ یانگ تمدید می کند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در یک کنفرانس خبری با همتای ژاپنی در واشنگتن اعلام کرده بود: پیونگ یانگ با اقدامات تحریک آمیز بیشتر تنها سبب انزوای بیشتر خود از سوی جامعه بین الملل می شود.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داده است که در پی شکست کره شمالی در پرتاب موشک ماهواره بر خود، این کشور هم اکنون در حال ساخت یک موشک بالستیک دوربرد جدید است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.