انتقال صیادان ایرانی از ناو امریکایی به کشور

به گزارش خبرآنلاین، نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد که ۱۰ ملوان را که ادعا می کنند ایرانی هستند، از قایقی که در دریای عمان در آتش می سوخت، نجات داده است.
ستوان ‘گرگ رالسون’ سخنگوی ناوگان پنجم ارتش آمریکا که در بحرین مستقر است، روز پنجشنبه به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت که این ملوانان که چهارشنبه شب در یک قایق چوبی و قدیمی بودند و پرچم ایران بر روز عرشه آن افراشته بود، توسط ناوشکن ‘یو.اس.اس جیمز ای ویلیامز’ نجات پیدا کردند و به روی عرشه آن منتقل شدند.
وی همچنین گفت که این افراد در حال دریافت کمک های پزشکی هستند و قرار است به ناو هواپیما بر ‘یو.اس.اس اینترپرایز’ منتقل شوند که در حال هماهنگی برای بازگشت است.ایـــنـــجـــا

ظاهرا چهارشنبه شب قایقی با پرچم ایران در آبهای دریای عمان دستخوش آتش سوزی شده و ناوشکن موشک انداز اینترپرایز که درآن نزدیکی بوده همه سرنشینان را نجات می دهد تا آنها را به ناو هواپیمابر اینتر پرایز منتقل می سازد.

انتقال صیادان ایرانی توسط دریابانی جاسک به خاک کشور
در همین حال استاندار هرمزگان از انتقال صیادان ایرانی طی صبح امروز به خاک کشور توسط پلیس دریابانی شهرستان جاسک خبر داد.
ابراهیم عزیزی با بیان اینکه دو شب قبل در پی آتش‌سوزی یک فروند لنج صیادی متعلق به صیادان سیستان و بلوچستانی، در مرز آب‌های سیستان و جاسک تعداد ۱۰ نفر در دریا مضطر می‌مانند، اظهار داشت: دو نفر از این صیادان پاکستانی و هشت نفر نیز ایرانی هستند.
وی به فارس گفت: این افراد توسط یکی از کشتی‌های عبوری خارجی نجات یافته‌اند که صبح امروز پلیس دریابانی جاسک افراد مذکور را از شناور خارجی تحویل و به ساحل و مرزهای ایران در جاسک واقع در شرق هرمزگان انتقال داده است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه کمک رسانی بر روی دریا به شناورهای دچار حادثه شده یک رسم معمول و متداول در همه دنیا به شمار می‌رود افزود: به جرات می‌توان گفت که ایران اسلامی در طول تاریخ و به ویژه سال‌های اخیر همواره پرچمدار کمک رسانی به شناورهای مضطر و دچار سانحه شده بوده است و به کرات شاهد این هستیم که حتی در مدار ده درجه شمالی و خلیج عدن نیز نیروی دریایی ارتش بارها اقدام به کمک رسانی به شناورهای نیازمند کمک کرده است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.