انجام طرح تولید برق از پساب ها

انجام طرح تولید برق از پساب ها یکی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.

ذاکری، رئیس جهاد دانشگاهی تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  جهاد دانشگاهی شامل گروه های مختلفی همچون گروه های پژوهشی، فرآوری مواد معدنی، کنترل و مدرن سازی سیستم های هوشمند در کارخانه فرآوری مواد معدنی می باشد.

 وی در ادامه به دیگر گروه های این جهاد اشاره کرد: گروه تکنولوژی نانو ذرات، گروه اقتصادی و ریاضی انفورماتیک و ارتقای مواد هیدروکربنی می باشد.

ذاکری با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای سال گذشته این نهاد خاطر نشان کرد: این نهاد با هدف دستیابی به دانش فنی تولید محصولاتی که به نوعی مشکل کشور را حل نماید می باشد.

از دیگر دستاوردهای این نهاد می توان به امضا دو تفاهم نامه برای انجام دو طرح ملی با وزارت علوم و تحقیقات فناوری و سازمان گسترش دستیابی به دانش فنی حذف جلبک از سدهای کشور در منطقه سد پامچین و سد استقلال میناب می باشد و دستیابی به دانش تولید دستگاه های بسته بندی برای ماندگاری ۳ برابری محصولات کشاورزی با تکنولوژی نانو اشاره کرد.

وی در ادامه به دستاوردها و فعالیت های سال جاری اشاره کرد: انجام طرح تولید برق از پساب و تولید بنتونیت با گرید دارویی و طراحی و پیاده سازی دستگاه هوشمند تعیین عیار در مقایس صنعتی و از دیگر فعالیت های جهاد دانشگاهی در سال جاری می توان به پیاده سازی طرح بسته بندی با تکنولوژی نانو برای محصولات کشاورزی به صورت پاپلوت در استان گلستان که انجام خواهد شد.

ذاکری یاد آور شد: موضوعات و دستاوردهای نام برده تنها قسمت اندکی از دستاوردهای سال جاری به شمار می رود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.