انحصار نمایندگی‌های تجهیزات پزشکی شرکت‌های خارجی شکسته شد

۲۳خردادماه،
ممتاز نیوز: مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد:‌ به منظور وفور تجهیزات پزشکی خارجی در بازار و شکسته شدن قیمت آنها، انحصار نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی برای واردات این کالاها شکسته شد و هر واردکننده‌ای می‌تواند کالای باکیفیت خارجی وارد کند.

حسین کیوان در گفت‌وگو با فارس، افزود: وزارت بهداشت تأمین کننده منافع شرکتهای خارجی و نمایندگی‌های آنها نیست بنابراین از این پس هر وارد کننده‌ای که بتواند تجهیزات پزشکی خارجی با کیفیت و اصلی را وارد کند، به آن مجوز می‌دهیم.

وی ادامه داد: این تصمیم در واقع برای رفع انحصار شرکتهای خارجی است،‌وفور کالاها و تجهیزات پزشکی با کیفیت و اصلی در کشور و کاهش قیمت آنهاست و یک روش شناخته شده در دنیا به نام تجارت موازی است. هیچ اشکالی هم ندارد.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت:‌ از این پس همه شرکتهای ثبت شده وارد کننده تجهیزات پزشکی می‌توانند هر کالای خارجی با کیفیت را وارد کشور کنند و از وزارت بهداشت مجوز و برچسب اصالت بگیرند.

وی افزود: اجرای این روش و رفع انحصار از نمایندگی‌های شرکتهای خارجی به تازگی انجام شده و نتیجه آن در کاهش قیمت در محموله‌های بعدی آشکار می‌شود اما در همین مدت کوتاه نیز اثر مثبت آن ملاحظه می‌شود و در مورد بعضی تجهیزات پزشکی تا ۳۰ درصد کاهش قیمت را شاهد هستیم که بعضی انواع استنتهای قلبی نمونه آن است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. الهه:

    سلام.ممنون میشم اگر نام شرکتهای معتبر تجهیزات پزشکی که با روسیه و اوکراین کارمیکنند را بهن معرفی کنید.ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.