اندونزی و ایران، تمدن جدید می سازند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در گستره همکاری اندونزی و ایران، فرهنگ و تمدن جدید ظهور خواهد کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد نوح وزیر فرهنگ و آموزش اندونزی، ارتباط با کشوری مثل ایران با سابقه تمدنی کهن افتخار دانست و گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی اندونزی را در سایه ۱۰۰۰ سال روابط فرهنگی بین ایران و اندونزی را نشانگر عبور فرهنگ از مرزهای کشوری و مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری اندونزی و ایران، فرهنگ و تمدن جدید ایجاد خواهد شد، خاطر نشان کرد: هفته فرهنگی و هنری ایران در کشور اندونزی سال آینده برگزار خواهد شد.

دیان ویرنجوریت سفیر فرهنگی اندونزی در ادامه با اشاره به سفرش به تمام نقاط ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ، اظهار داشت:‌ در مدت اقامتم وقتی مردم ایران مرا یک شهروند اهل مالزی ،تایلند و چین و یا ژاپن فرض می کردند، ناراحت می شدم.

وی ادامه داد: متاسفانه ایرانیان کشوراندونزی را تنها با جزیره بالی می شناسند، این عامل اصلی برگزاری هفته فرهنگی اندونزی با همکاری مقامات ایران شده، تا فرهنگ و هنر اندونزیایی به ایرانیان معرفی شود.
 
سفیراندونزی  اظهار داشت: من نقاط بسیاری از دنیا را دیده ام ،اما به نظرم ایرانیان باید به مملکت، فرهنگ غنی خود افتخار کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.