انسان سوزی،تفریحی که همه ساله در آمریکا برگزار می شود ! + عکس

نوادا در ایالات متحده به ایالت نقره‌ای معروف است و به خاطر اقلیم بیابانی آن بیشترین سهم اقتصادی مربوط به قمار و کازینوهای معروف می‌باشد. ایالات همجوار نوادا شامل کالیفرنیا، یوتا، آریزونا، آیداهو و اورگان می‌باشد.

به گزارش ایران ویج به نقل ار رویترز، همه ساله در صحرای نوادا، فستیوالی به نام “Burning Man Festival” برگزار می شود که هزاران نفر از سراسر جهان برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره در کنارهم آمده و به اجرای مراسم سنتی می پردازند.

در این جشنواره که هر سال به موضوعی خاص نامگذاری می شود،آئین و رسومی عجیب اجرا می شود.
زمان برگزاری این مراسم از ۲۵ اگوست شروع شده و تا ۳۱ آگوست ادامه دارد.جشنواره امسال نیز در روز ۵ شنبه به پایان رسید.موضوع امسال “باروری” بود.

در ابتدای مراسم افرادی به طور داوطلبانه برای مراسم خود سوزی حاضر می شوند که از میان آنها نام فردی به صورت قرعه کشی انتخاب شده و فرد را درون کوره ای مزین به آتش و گذازه های داغ رفته و به تدریج بوی گوشت سوخته همه جا را فرا می گیرد.

با تحقیقی که در اینترنت انجام دادم، به طور کامل متوجه دلیل اینکار نشدم،اما در همین حد بگویم که فردی که برای سوختن انتخاب میشود،از دید این افراد فردی بسیار خوش شانس بوده چرا که انها معتقدند شخصی که در این مراسم سوزانده می شود،به طور کامل بخشیده شده و گناهانش پاک خواهد شد.

در این جشنواره هیچ گونه قوانینی وجود ندارد و تنها ۸ روز افراد فرقه ای خاص در کنار هم می مانند و در این صحرا به سر می برند.در مدت این ۸ روز،افراد در کنار هم به شادی،رقص،پایکوبی و آتش بازی مشغول بوده و با غذایی اندک روزگار می گذرانند.

رسم هست که برای رسدن به این صحرا مسافت زیادی را با پای پیاده بیایند.

البته لازم به ذکر است که یکی از شروط ماندن در این صحرا در کنار این افراد جاهل، عریان شدن هر چه بیشتر است که از این بابت دست ما نیز برای نمایش تصاویر تا حدودی بسته است؛اما با این حال تصاویری محدود را برایتان نمایش می دهیم:


  

  
  
  
 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
  
  
  
 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
  
  
  
 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
  
  
  
 
 
 

 
 
 

 
 

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. saeedjkih:

    بر پدر مادر دروغگو لعنت.چرا دروغ میگین اخه بابا اینا فقط مجسمه هارو اتش میزنن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.